Svenska mobilspelstudion VisualDreams siktar på ännu ett miljonspel med nya Linkies Puzzle Rush

Deras tidigare spel,  ‘Slam Dunk Basketball`, fick 5 miljoner nedladdningar världen över. Nu lanserar Visual Dreams ett helt nytt och innovativt mobilpusselspel,  ‘Linkies Puzzle Rush`. LEAD-bolaget VisualDreams AB, har signat ett distributionsavtal med den framgångsrika kanadensiska spelpublishern Ludia Inc och gör sig redo att utmana om topp placeringarna på app store listorna.

VisualDreams och Ludia Inc har ingått ett distributionsavtal för att tillsammans lansera mobilspelet ´Linkies Puzzle Rush` på IOS: Ett underhållande pusselspel med en helt unik twist!

-  Vi är stolta över att kunna samarbeta med en så pass framgångsrik spelpublisher som Ludia Inc, de fokuserar på kvalitetsspel och har flera miljoner dagliga aktiva spelare, säger Alex Aguilera, VD på VisualDreams.  Vi är övertygade om att ‘Linkies Puzzle Rush’ kommer att glädja en stor del av den ständigt växande massan av pusselspelare.

´Linkies Puzzle Rush` skakar om världen av pusselspel med en ny och innovativ twist. Spelare kan glädjas åt timtals av hög underhållning. Länka tre eller fler matchande former i farten då de studsar mot varandra före tiden tar slut. Släpp lös kraftfulla specialkrafter och slå dina vänners high scores & passera dem på kartan. Samla stjärnor i varje bana för att låsa upp nya världar och nya roliga pussel att lösa! Svik inte de söta Linkies figurerna och känn rushen av Linkies Puzzle Rush! Ladda ner spelet på din Iphone eller Ipad idag! Se trailer här

Alex Aguilera, VD Visual Dreams, Tel 0768-38 32 32, alex@visualdreams.se

Visual Dreams  är ett LEAD-företag. LEAD är en av Sveriges bästa företagsinkubatorer som hjälper entreprenörer att bygga bolag snabbare och säkrare. Vi vänder oss till entreprenörer med företag som är innovativa och har potential att expandera. Verktygen för framgång baseras på en strukturerad och kvalitetssäkrad affärsutvecklingsmetodik som grundar sig på en nära och engagerad affärscoachning. LEAD ägs av Linköpings universitet och finansieras därutöver av Norrköping respektive Linköpings kommuner samt Almi. www.lead.se

VisualDreams en del utav eMocial Gaming nätverket, är en mobilspelstudio med bas i Norrköping, Sverige. VisualDreams utvecklar roliga casual spel för smartphones,tablets och Smart TVs. Tidigare spelreleaser är bl.a. populära Capcom publicerade Herman The Hermit och Slam Dunk Basketball med totalt 5 miljoner nerladdningar i App Stores runt om i världen. www.visualdreams.se