Caspeco tar över delar av Leeroys verksamhet

Leeroys konkursbo och Caspeco har överenskommit att överlåta delar av verksamheten i Leeroy till Caspeco. Detta kommer ske med verkan från den 1 februari 2023. Genom Caspecos övertagande kommer driften av Leeroys tjänster säkerställas för dig som kund under en period.

Övertagandet sker i två steg där Caspeco först säkerställer systemdriften av Leeroys plattform och därefter påbörjar en migrering till Caspecos plattform. Migreringen sker i samråd med dig som kund på ett ordnat sätt. Ett nytt avtal med Caspeco behöver
tecknas för båda dessa steg, d.v.s. vi kan endast säkerställa drift för de som tecknar ett avtal med Caspeco.

Genom migreringen till Caspecos plattform får du som kund ta del av Caspecos konkurrenskraftiga tjänster. Caspeco kommer inte bedriva någon utveckling av Leeroys plattform, men i den egna löpande utvecklingen kommer alla bra funktioner som finns hos Leeroy beaktas.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system: Bokning, Kassa, Personal och Analys som tillsammans kallas Caspeco 360, som sparar tid, minskar risken för misstag, förbättrar kommunikationen och ökar marginaler både vad gäller löneprocent och råvaror.

Krister Fingal – Jag vill hälsa Leeroys kunder välkomna till Caspeco och hoppas och tror att ni kommer uppskatta Caspeco som samarbetspartner. Caspeco är ett svenskt företag som varit verksamt sedan 2006 med fokuset ”av krögare för krögare”. Vi har idag över 2000 kunder med verksamhet i Norden och vår teknikutveckling utförs på huvudkontoret i Uppsala.

Karin Whitlock– Tillsammans med mina medarbetare har vårt primära fokus på Leeroy legat på att finna en stabil aktör som kan ta sig an våra fantastiska kunder. Jag glädjer mig åt att få lämna över vår fina verksamhet i Caspecos högst kompetenta händer, som kommer att trygga våra kunders dagliga drift och vidareutveckla deras framtidsplaner.

Uppsala 17 januari 2023
Krister Fingal