Landshypotek väljer Legimeet för andra året i rad

Landshypotek väljer Legimeet för andra året i rad

När Landshypotek som ägs av sina cirka 37 000 jord- och skogsbrukskunder ska genomföra sin årsstämma blev valet återigen Legimeet.

Tillsammans med eventbyrån Eventyr arrangerar Legimeet Landshypoteks årsstämma den 28 april 2021.

– Vi var mycket nöjda med hur effektivt stämman genomfördes förra året och efter utvärdering av flera leverantörer har vi kommit fram till att Legimeet återigen är den bästa lösningen för oss. Vi har sökt efter en trygg och säker lösning där möjligheten för alla fullmäktige att kunna ställa frågor och rösta i direktsändning är av avgörande betydelse, säger Tomas Uddin, marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

– Vi är oerhört tacksamma att vi fått förtroendet att återigen få arrangera Landshypotek Banks årsstämma tillsammans med en av Sveriges ledande eventbyråer, säger Johan Aronsson, vd Legimeet.

Om Landshypotek Bank

Landshypotek Bank grundades 1836 och är till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Historiskt lånar kunderna till jord och skog men banken växer nu även inom bolån till hus samt sparande. Landshypotek Bank ägs av dess cirka 37 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 200 medarbetare och verkar över hela landet.

Om Eventyr
Eventyr har som vision att alltid vara Sveriges ledande eventbyrå och har arrangerat fler än 3 500 framgångsrika event, konferenser, jubileum, produktlanseringar och kundmöten världen över. Eventyr skapar en helt unik varumärkesupplevelse, som känns och som människor minns.

Ämnen

Legimeet erbjuder fullt interaktiva online- och hybridstämmor där deltagarna kan se och höra anföranden, begära ordet, ställa frågor, diskutera och rösta – allt i ”direktsändning” och utifrån en och samma plattform.

Johan Aronsson

Presskontakt CEO +46 (0) 733 80 00 25

Vi skapar framtiden för formella möten

Legimeet erbjuder interaktiva, hållbara och effektiva formella möten som årsmöte eller bolagsstämma.

I Legimeet kan alla deltagare enkelt och säkert delta på lika villkor oavsett om de medverkar fysiskt eller digitalt. Alla funktioner är samlade i en och samma tjänst. Interaktion och röstning sker helt utan fördröjning. Vi lever upp till EU:s regler och direktiv (så som SRD II) samt svensk lagstiftning (ABL).

Legimeet har en lösning för alla typer av formella möten. Vi erbjuder poströstning, fysiska, hybrida och digitala årsstämmor för olika organisationer, företag, förbund och föreningar.

Legimeet AB
Magnus Ladulåsgatan 3, 118 65 Stockholm, SWEDEN