Gå direkt till innehåll
Debatten pågår för fullt - stölder av maskiner och utrustning som lämnar landet!

Stöldskydda din totalstation!

LOC8 – Stöldskydda din totalstation!
LOC8 ett viktigt komplement till din Leica totalstation, TS13 & TS16. Tack vare positionsuppdateringar som går att få en gång per minut, vet du alltid var dina instrument är ute i fältet. Ställ in flera geografiska punkter runt arbetsplatsen och få varningsnotiser när instrumentet lämnar det inringade området.

LOC8 är mer än bara ett verktyg för spårnings- och hantering av instrumentpark, det är också en bra stöldavskräckande lösning. Genom ett klick via en app eller webbkonto kan man enkelt låsa och låsa upp sin totalstation vid behov. Låser du ditt instrument på distans, kommer detta att upptäckas omedelbart och gör instrumentet oanvändbart för den som otillåtet planerar att använda det, vilket också minskar risken för stöld. LOC8 avskräcker stöld och ger dig tryggheten av att veta att ditt instrument är skyddat.

Exakt positionering
LOC8 kan hitta ditt instrument både inomhus och utomhus. Du kan också få platsuppdateringar på begäran, så ofta som en gång per minut, vilket göra att du alltid vet var ditt instrument är.

Geografiska områden
Ställ in flera geografiska punkter runt din arbetsplats och säkerställ att ditt instrument är där det är tänkt att vara. Genom att använda funktionen ”hantering av instrumentpark” varnar LOC8 dig när ett instrument lämnar det inringade geografiska området. Denna funktion gör det även möjligt för dig att ha koll på antalet instrument på plats och du kan på så sätt använda dina resurser mer effektivt. Varningar skickas ut via appens pushnotiser och / eller e-post.

Fjärrlåsning
Lås enkelt ditt instrument på distans genom ett klick via din mobila enhet eller dator. Användandet av ditt instrument är baserat på den installerade LOC8-komponenten, vilket innebär att även en avstängd totalstation fortfarande kan vara låst. Du låser enkelt upp din enhet på samma sätt, utan krångel och utan att behöva lämna in den på service.

Vill du veta mer - kontakta gärna >>>

Viktor Kastanius