- Nu går startskottet, lycka till, nu kör vi!

Nyhet -

Vi är stolt G U L D S P O N S O R till FIS Cross-Country World Cup Ulricehamn 2019

Förutom att pistmaskinen är utrustad med vårt GNSS maskinstyrningssystem, iCON Alpine, som fördelat ut snön i tävlingsspåren, har vi också varit en partner när det gäller 3D-inmätningar, s k Reality Capture, som innebär framtagning av digitala dokument för banorna, publikområden, ”snöhögen”, samt det nya snöanläggningssystemet vid Väggen och Nedre Ryckåsen. Entreprenörerna som arbetat med anläggandet av de nya gångtunnlarna och den nya bansträckningen är även de utrustade med Leica SmartAntennas, fältdatorer och vårt iCON 3D grävsystem.

På lördag den 26/1 finns vi på plats i "Leicas egen Vinterstudio" på Lassalyckans arena i Ulricehamn. Där kommer vi bygga upp vår Basstation för att kunna ta emot ett härligt gäng med kunder och heja fram skidåkarna i spåret. Vi hoppas på spännande skidtävlingar och hög stämning under detta event.

Kontaktpersoner Leica Geosystems AB
Viktor Kastanius Teknisk Säljare Geomatics, mob 070-656 44
Patricia Geft, Marknads koordinator, mob. 070-656 38 75

Kate Boman

Presskontakt Field Marketing Manager EMEA Nordics Marknadsföring, Kommunikation 070-656 41 24

Din helhetspartner - vare sig det gäller stora eller små bygg, mark- och anläggningsprojekt

Leica Geosystems är ett marknadsledande företag som erbjuder helhetslösningar för yrkes- proffs i ett stort antal branscher, samt för kommuner, statliga verk och myndigheter.
Vi levererar professionella, pålitliga, innovativa produkter och tjänster inom, mät- och
positioneringsutrustning, scanning samt maskinstyrningssystem vare sig det gäller stora eller små bygg, mark- och anläggningsprojekt.

Del i ett globalt ekosystem
Leica Geosystems, som varit revolutionerande inom mätteknik och positionering i mer än 200 år, är en del av koncernen Hexagon.
Hexagon är en global ledare inom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, vars teknologier formar sammankopplade och autonoma ekosystem i städer och i industriell produktion, för att säkerställa en skalbar och hållbar framtid.

Leica Geosystems AB
Kronoborgsgränd 21