Scanlaser gör bandschaktaren effektivare med nytt maskinstyrningssystem

Scanlaser gör bandschaktaren effektivare med nytt maskinstyrningssystem

Nu lanserar Scanlaser ett helt nytt maskinstyrningssystem, iGD4SP, för bandschaktare. Ett modernt system med dubbla GPS-mottagare som ger bandschaktaren unik prestanda på projekten.

Med dubbel-GPS får maskinisten konstant riktning och position på maskinen, oavsett hur maskinen svänger eller snurrar. Tvärfallet beräknas med hjälp av GPS-antennerna och ger ett otroligt stabilt tvärfall, maskinisten kan svänga kraftigt med bibehållen höjd på bladet.

Vilka är då alla fördelar med iGD4SP?

• Finjustera med din bandschaktare på högsta växeln
  • Högsta precision i högsta hastighet
  • Snabbare resultat, utan att tappa i precision
  • Oöverträffad produktivitet som hjälper maskinägaren tjäna mer pengar tack vare den snabbaste hydraulstyrningen på marknaden, GPS-prestandan är kraftigt förbättrad
  • Maskiner utrustade med vår nya GPS-teknologi gör jobbet rätt direkt och ökar driftstiden även under sämre GPS-förhållanden eller temporära signalstörningar

SP-teknologin: hydraulisk kontroll på en ny nivå. Tillsammans med vår nya maskin-GPS blir det en oslagbar duo!

Förbättrad hydraulisk kontroll innebär snabbare schaktning utan förlust av precision vid högre hastigheter, och det är vad vår SP14-sensor erbjuder. Det innebär en dramatiskt ökad nyttjandegrad av maskinen och produktiviteten.

Bandschaktaren kan nu användas för finjustering, vilket gör att du kan slutföra ditt arbete med färre maskiner och hjälpa till att avsluta projekten i förtid och under budget. Bibehåll full hastighet, precision och produktivitet på arbetsplatser med djupa svackor, berg i stadsmiljö, berg eller kuperad terräng och tätbevuxna skogsområden.