Pressmeddelande -

LEJE Fastigheter förvärvar ny fastighet i Rosersberg och signerar nytt hyresavtal.

LEJE Fastigheter har förvärvat och tillträtt fastigheten Rosersberg 11:29 på Tallbacksgatan 11 i Rosersbergs Industriområde. Fastigheten är detaljplanelagd och har en markareal om 13 823 kvm.

Direkt efter förvärvet har ett 7-årigt hyresavtal på 6 500 kvm LOA av fastighetens 8 017 kvm tecknats med Skincity Sweden AB, Nordens ledande hudvårdsklinik online. Bygglov är beviljat och byggstart är planerad till början av september med tillträde i början av juni 2022.

Vi är mycket glada att kunna genomföra denna affär där vi inom kort kunde teckna hyresavtal med en stabil, välkänd och snabbt växande aktör. Det visar på vår styrka att vara snabbfotade med att hitta rätt mark, utveckla anpassade lokaler och att enkelt kunna visualisera byggnaden och omkringliggande ytor, säger Markus Frisk, LEJE Fastigheter

”Genom partnerskapet med LEJE Fastigheter har Skincity ytterligare en pusselbit på plats för fortsatt tillväxt med såväl personal som kunder i fokus. De nya lokalerna är nästan 6 500 kvm, mer än dubbelt så stora som dagens lokaler, och möjliggör både fortsatt tillväxt och fortsatt effektivisering. Vi ser mycket fram emot att flytta in under sommaren 2022, säger Patrik Bråkenhielm, tillförordnad VD på Skincity”

För frågor eller mer information kontakta Markus Frisk 073-0518110, markus@lejefastigheter.se eller läs mer på www.lejefastigheter.se

LEJE förvärvar industrimark i attraktiva lägen för att sedan internt projektera och bygga moderna, energieffektiva och flexibla industrilokaler för uthyrning. Våra hyresgäster är både lokala, nationella och internationella bolag med verksamhet inom produktion, verkstad, lager, logistik, sällanköpshandel, idrott etc.

Skincity är en ledande hudvårdsklinik online med ett unikt koncept: professionell hudvård, hudtest med hudanalys, snabba leveranser samt en kundservice bestående av enbart diplomerade hudterapeuter. Företaget har kontor och lager i Stockholm och Warrington, UK, samt lokala kontor även i Oslo och Helsingfors.

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• industrifastigheter