Lakritsmjukglass med saltlakritsflakes

EFTERLÄNGTAT VÅRTECKEN FÖR ALLA GLASS & LAKRITSÄLSKARE!

2020 inleddes ett unikt samarbete mellan Lejonet & Björnen och Lakritsroten där man tillsammans utvecklade marknadens bästa lakritsmjukglass! Mjukglassen har sedan dess sålts på Lakritsrotens butiker under vår och sommarmånaderna och blivit en populär produkt bland kedjans kunder.

Nu är glassäsongen 2023 i gång och mjukglassmaskinerna är påfyllda hos huvuddelen av Lakritsrotens 11 butiker, något som många kunder längtat efter.

– Vi älskar att samarbeta med företag som liksom vi har passion för det dom gör. När jag fick frågan från Lakritsroten om att ta fram en för dom unik produkt blev jag både glad och smickrad, säger Anders Lejonbjörn, Glassmästare Lejonet & Björnen.

Efter en tids produktutveckling blev resultatet en krämig saltlakritsmix med mjölk och smör som bas. Den kompletteras sedan med en lakritssirap som Lejonet & Björnens medarbetare kokar i glassfabriken.

– Jag är stolt över både produkten och samarbetet med Lakritsroten. Utöver lakritsmjukglassen har vi även tagit fram en variant med hallon. Lakrits och hallon är ju den bästa kombinationen, fortsätter Anders.

Mjukglassen säljs på Lakritsrotens butiker och kan toppas med diverse goda toppings så som bl.a. lakritsflakes från Lejonet & Björnen.