Marcus Linde distriktsansvarig dvh Skåne & Blekinge, Lejonet & Björnen

DEN SVENSKA PREMIUM GLASSPRODUCENTEN FORTSÄTTER SIN SATSNING NU I SÖDRA SVERIGE

Lejonet & Björnen har en tydlig strategi att etablera sig utanför Göteborg och Stockholm.

I augusti 2022 anställdes företagets första försäljningschef och i januari 2023 en ny säljare i Halland, Södra Småland och Öland. Nu förstärker Lejonet & Björnen sin säljorganisation med ännu en person och välkomnar Marcus Linde som distriktsansvarig för dagligvaruhandeln i Skåne & Blekinge.

–. Södra Sverige är en för oss intressant marknad där vi har en relativt hög varumärkeskännedom.

Vi upplever en stor efterfrågan på vår typ av produkt; svenskproducerad och av naturliga råvaror, i regionen. För att möta efterfrågan och långsiktigt etablera oss i hela Sverige behöver vi förstärka med fler kollegor i fält, säger Katarina Mild VD & Ägare Lejonet & Björnen.

Marcus har en lång och samlad erfarenhet från dagligvaruhandeln och kommer närmast från Arvid Nordqvist.

– Lejonet & Björnen är ett såväl känt som kärt varumärke med stor potential. Jag ser framemot att med min kunskap och erfarenhet öka närvaron i butikerna i mitt område och möjliggöra för fler att upptäcka de goda produkterna, säger Marcus Linde säljare Lejonet & Björnen.

Lejonet & Björnen säljer till samtliga kedjor inom dagligvaruhandeln och har sin största försäljning i Göteborg & Stockholm med omnejd. Satsningen i andra regioner inleddes i början av 2023 med nyrekryteringen av Maria Gudmundsson Rönde och fortsätter nu med Marcus Linde.

– Vi är glada över att välkomna Marcus till oss på Lejonet & Björnen. Det är en spännande tillväxtresa vi är på. Marcus har dom kvalitéer vi söker till vår säljorganisation när vi nu ska ta nästa steg i att etablera oss i nya regioner. I syfte att bli det självklara valet av svensk kvalitetsglass. Tillsammans med Maria är jag övertygad om att Marcus kommer sätta Lejonet & Björnen mer på kartan i södra Sverige, säger Mia Nilsson försäljningschef Lejonet & Björnen.

Lejonet&Björnen är en svensk premiumglass som omsorgsfullt tillverkas på naturliga och noga utvalda råvaror, främst från lokala producenter. All tillverkning sker på ett hantverksmässigt sätt i liten skala och under ledning av den erfarna glassmästaren med unik känsla för kvalitet och smakkombinationer. Lejonet&Björnen grundades 1977 och erbjuder idag cirka 40 glass- och sorbetsorter med återförsäljare i dagligvarubutiker, café- och restauranger. I sortimentet ingår också exklusiva glasstårtor. Egna glassbarer finns på Danska vägen i Göteborg och under sommarsäsongen i Lysekil.