Nyårsbomb 2023

EN TRADITION FRÅN NOBEL!

Väntan är över och idag, på självaste Nobeldagen, lanseras traditionsenligt Lejonet & Björnens nyårsbomb för 2023.

Under flera år var den svenska glassproducenten Lejonet & Björnen leverantör av glassbomber till Nobelfesten. En tradition de tagit vidare i form av en nyårsbomb som prytt nyårsfiranden i svenska hem sedan dess. Smakerna varierar från år till år, liksom de gjorde på Nobelfesten. Men vissa saker går aldrig ur tiden, tradition och exklusivitet, kommer därför alltid att känneteckna glassbomben.

– Det finns så mycket historia kopplat till nyårsbomben så ursprungspunkten kommer alltid vara att den ska uppfattas traditionell men förstås tidsenlig. Den är en bra kontrast till vår serie med limiterade smaker och beskriver oss som verksamhet. Att vi kan leverera både tradition och innovation i vår produktportfölj utan att tappa vår identitet visar att vi är en trygg aktör att räkna med, och en del av vårt varumärkeslöfte, säger Julia Mild, Marknadschef Lejonet & Björnen.

I årets smakpalett utlovas utöver tradition och exklusivitet, också ett kärt återseende.

– Det enda vi älskar mer än att göra glassen är att göra den för våra kunder. Vi är alltid lyhörda för deras önskningar och har i år valt smaker som vi vet uppskattas av många, som det finns en historia kring och som kan avnjutas av alla åldrar, tillsammans, avslutarJulia.

Årets kreation består av Lejonet & Björnens populäraste smakkombination genom tiderna, två klassiker som varit med ända sedan starten på Räntmästaregatan 1977, italiensk vanilj & hallonsorbet.

Glassbomben är, liksom allt Lejonet & Björnen sätter sitt signum på, ett äkta hantverk. Alla bomber fylls för hand av kollegorna i Lejonet & Björnens produktion. Dekorationen sker även den för hand, där varje detalj är noga placerad för att ge den absolut bästa, vackraste och förstås godaste avslutningen på året.

Nyårsbomben som görs i begränsad upplaga, kommer finnas i 6 och 12 bitar och går att beställa för hämtning på Lejonet & Björnen glasscafé på Danska Vägen 74 i Göteborg.

Regioner

Vi är glassälskarna som får vakna upp varje dag och göra det vi älskar – med stor passion och stolthet göra glass på riktigt. Det betyder att vi inte tar några genvägar och bara använder råvaror valda med ansvar och omtanke för att ge dig glass som är helt underbar. Vi gör stolt vår som glass ska göras. Kvalitet kommer alltid före allt annat och naturligt slår alltid konstgjort. Vi lovar att göra saker på rätt sätt, alltid, för det enda vi älskar mer än att göra glassen är att göra den för dig. Vi förfinar hela tiden vårt breda klassiska sortiment och vi älskar att utmana och komma på nya sätt att överraska med kittlande smaker för att ge dig en njutning bortom lagom och få dig att le. Så om du undrar hur glass på riktigt smakar, finns det ingen bättre tid än nu.

Lejonet & Björnen finns på livsmedelsbutiker, caféer & restauranger i hela landet och har 4 egenägda glassbarer i Göteborg, Lysekil, Ellös & på Marstrand.

Katarina Mild

Presskontakt VD, Ägare 031-199 244