NYTT KONCEPT PÅ ELLÖS

NYTT KONCEPT PÅ ELLÖS

I mars 2022 förvärvade det Göteborgsbaserade glassföretaget Lejonet & Björnen Ellöskiosken.

Förvärvet blev företagets fjärde egenägda glassbar.

Ellöskiosken; belägen i centrala Ellös är en populär träffpunkt på Orust och välkänd bland såväl lokalinvånare som sommargäster.

Inför sommarsäsongen 2023 lanserar Lejonet & Björnen ett nytt koncept, "Lejonet & Björnen på Ellös - glass och våffla." Med ett brett sortiment av skopglassar där även veganska och ekologiska alternativ finns representerade och förstås mjukglass. Lejonet & Björnens populära glasstårtor och halvliter kommer att finnas för den som önskar handla med sig hem. Som den första egenägda glassbaren kommer man satsa brett på våfflor på olika sätt; belgisk och bubbelvåffla. Förstås söta våfflor med glass och olika toppings men också matiga varianter. För dom matiga hoppas man kunna samarbeta med en lokal aktör. Allt detta kan njutas i kombination med en riktigt god kopp kaffe.

– Att göra om konceptet till en renodlad glassbar känns för oss helt rätt. Glass är vårt DNA, det är det vi är passionerade över och det vi kan, säger Katarina Mild VD & Ägare Lejonet & Björnen.

Ellös blir den första av företagets fyra egna glassbarer att erbjuda en bredare meny med både våfflor och bubbelvåfflor.

– Vi vill erbjuda en plats dit alla kan komma och skapa somriga minnen. Sådana man lever på länge under den långa hösten och vintern. En plats där generationer kan mötas och sitta ned för en mysig glass & våffelfika, stället man handlar glassen med till båten och stället dit man går med sin bästa vän. Vi vill att våra gäster ska minnas stunderna hos oss och längta till nästa. Vi vill förmedla en upplevelse, avslutar Katarina.

Det nya konceptet lanseras i juni månad när glassbaren öppnar upp.

Lejonet & Björnen ser framemot att hälsa så väl nya som gamla gäster välkomna!

Om Lejonet&Björnen

Lejonet&Björnen är en svensk premiumglass som omsorgsfullt tillverkas på naturliga och noga utvalda råvaror, främst från lokala producenter. All tillverkning sker på ett hantverksmässigt sätt i liten skala och under ledning av den erfarna glassmästaren med unik känsla för kvalitet och smakkombinationer. Lejonet&Björnen grundades 1977 och erbjuder idag cirka 40 glass- och sorbetsorter med återförsäljare i dagligvarubutiker, café- och restauranger. I sortimentet ingår också exklusiva glasstårtor. Egna glassbarer finns på Danska vägen i Göteborg och under sommarsäsongen i Lysekil.

Katarina Mild

Presskontakt VD, Ägare 031-199 244

Om Lejonet&Björnen

Vi är glassälskarna som får vakna upp varje dag och göra det vi älskar – med stor passion och stolthet göra glass på riktigt. Det betyder att vi inte tar några genvägar och bara använder råvaror valda med ansvar och omtanke för att ge dig glass som är helt underbar. Vi gör stolt vår som glass ska göras. Kvalitet kommer alltid före allt annat och naturligt slår alltid konstgjort. Vi lovar att göra saker på rätt sätt, alltid, för det enda vi älskar mer än att göra glassen är att göra den för dig. Vi förfinar hela tiden vårt breda klassiska sortiment och vi älskar att utmana och komma på nya sätt att överraska med kittlande smaker för att ge dig en njutning bortom lagom och få dig att le. Så om du undrar hur glass på riktigt smakar, finns det ingen bättre tid än nu.

Lejonet & Björnen finns på livsmedelsbutiker, caféer & restauranger i hela landet och har 4 egenägda glassbarer i Göteborg, Lysekil, Ellös & på Marstrand.

Lejonet & Björnen Sverige AB
August Barks Gata 3