SÄKERT VÅRTECKEN: LEJONET & BJÖRNEN ÖPPNAR GLASSBARERNA PÅ MARSTRAND & I LYSEKIL

Pressmeddelande -

På Kristi Himmelsfärd, torsdag 26 maj, öppnar Lejonet & Björnen upp dörrarna till sina glassbarer på Marstrandsön och i Lysekil.

– Kristi Himmelsfärd är en stor glasshelg och anses av många som den officiella starten på kulglass säsongen. Då känns det helt rätt att öppna upp två av våra egna sommarpärlor, säger Katarina Mild, VD & Ägare Lejonet & Björnen.

De båda glassbarerna i Lysekil respektive Marstrand har förvärvats av Lejonet & Björnen från tidigare kunder som efter ett långt och gott samarbete bestämt sig för att sälja dom till företaget. Lysekil har varit i Lejonet & Björnens ägo sedan 2018 och Marstrand sedan 2019. I år förvärvades Ellöskiosken.

– Både Marstrand & Lysekil är bra strategiska platser för ett varumärke som Lejonet & Björnen på västkusten. Här möter vi tusentals konsumenter från hela landet. Många får upp ögonen och smaken för vår svenska kvalitetsglass under semestern, vilket leder till en ökad efterfrågan av våra produkter på deras hemorter när de kommer tillbaka, säger Julia Mild, Brand Manager Lejonet & Björnen.

Båda glassbarerna öppnar på torsdag 26 maj och kommer att ha öppet tills skolorna startar igen. Utöver kulglass serveras även mjukglass och dryck. 0,5l förpackningar kan handlas med hem och beställningar på glasstårtor lämnas till kalas.

Lejonet & Björnen hälsar nya och gamla kunder välkomna till dom båda glassbarerna!

Lejonet&Björnen är en svensk premiumglass som omsorgsfullt tillverkas på naturliga och noga utvalda råvaror, främst från lokala producenter. All tillverkning sker på ett hantverksmässigt sätt i liten skala och under ledning av den erfarna glassmästaren med unik känsla för kvalitet och smakkombinationer. Lejonet&Björnen grundades 1977 och erbjuder idag cirka 40 glass- och sorbetsorter med återförsäljare i dagligvarubutiker, café- och restauranger. I sortimentet ingår också exklusiva glasstårtor. Egna glassbarer finns på Danska vägen i Göteborg och under sommarsäsongen i Lysekil.