Leksand Resort ger stöd till UNHCR:s insatser i Ukraina

Leksand Resort ger stöd till UNHCR:s insatser i Ukraina

Leksand Resort har idag donerat 10 000 kr till FN:s flyktingorgan UNHCR och uppmanar våra branschkollegor i Dalarna att göra detsamma. UNHCR är på plats och leder och koordinerar arbetet med att ge skydd, hjälpinsatser och sätta människor på flykt i säkerhet. UNHCR:s fältarbetare arbetar runt om i hela Ukraina, även i områden där striderna är som värst. Nödhjälpspaket finns på plats och så fort det är säkert delar UNHCR ut dessa till behövande familjer.

”Det som just nu sker i Ukraina är oerhört tragiskt och vi är många som blivit bestörta över Rysslands invasion av Ukraina. De humanitära följderna av krisen kräver omfattande stöd och hjälp till de drabbade i detta akuta läge”, säger Leksand Resorts VD Rony Forsberg.

Leksand Resort har sedan ett par år tillbaka samarbetspartners i Ukraina när det gäller digitalisering och webbutveckling.

"Våra tankar är med det Ukrainska folket. Vi hoppas att våra branschkollegor gör detsamma och bidrar med det som är möjligt för dem - stort eller litet spelar ingen roll. Nu hjälps vi åt att göra vad vi kan för att hjälpa till”, säger Rony Forsberg.