Vi har ställt in till sommartid och snart ska årets semesteransökan in. Förhoppningsvis ger årets efterlängtade semester även tid för annat, sex till exempel, med sig själv eller

Hög tid att planera årets semester: Då är svenskarna som mest sexsugna under sommaren

Vi har ställt om till sommartid och snart ska årets semesteransökan in. Strandhäng, uteserveringar och kanske även någon resa planeras in. Förhoppningsvis ger årets efterlängtade semester även tid för annat, sex till exempel, med sig själv eller med en partner.

I Onanirapporten 2023, gjord av Kantar-Sifo på uppdrag av LELO, framgår att fler än en tredjedel (36 procent) av svenskarna blir extra kåta under semestern. Även andra tillfällen som också kopplas till sommaren får det att pirra till lite extra hos svenskarna. Mest påverkade blir unga män, som blir särskilt kåta under midsommar (18 procent) och på festivaler eller konserter (13 procent). Unga kvinnor sticker däremot ut i sin kåthet under när uteserveringarna öppnar upp efter en lång vinter (15 procent).

– Att folk känner extra sexuell lust under sommar och semester är inte särskilt förvånande. Semestern är en tid då många kan släppa alla måsten och vara mer i nuet. Stress är som vi vet en riktig lustdödare, och förhoppningsvis hinner man återhämta sig både mentalt och fysiskt under semesterveckorna och komma varandra närmare. Detta ger bättre förutsättningar till att känna lust till sex, säger Jenny Peura, marknads- och kommunikationschef på LELO, Sverige.

För den som vill göra en extra het resa i sommar, oavsett var en planerar att befinna sig eller med vem, så lanseras nu LELO DOT™ Travel – en mindre storlek av pinpoint vibratorn LELO DOT™ som kommit att bli en bästsäljare. LELO DOT™ Travel är utrustad med “Infinity Loop” som ger en elliptisk rörelse för att stimulera alla erogena zoner, inte bara klitorisområdet. Vibratorn används externt på klitoris, eller på andra erogena zoner på kroppen såsom perineum, nacke, bröstvårtor eller penis-strängen – bara fantasin sätter gränser.

LELO DOT™ Travel är liten och diskret och får enkelt plats, oavsett hur mycket packning du har med dig. Med “travel lock” funktionen säkerställer du även att vibratorn inte går igång oönskat i säkerhetskontrollen.

Produktinformation LELO DOT™ Travel

• 8 olika vibrationsinställningar – varierande intensitet, från subtilt sorl
    till pulserande bas.

• Infinite Loop-teknologi – vibratorn ger en elliptisk rörelse för en helt ny känsla. Den lilla böjbara toppen gör det möjligt att stimulera exakt det område en önskar – vilket öppnar upp för en helt ny typ av orgasm.

• Travel lock – Perfekt resekamrat tack vare sin kompakta storlek och möjligheten till att låsa den så att den inte startar när den inte ska.
  • Två färger: purple och pink.

• Ultralent premiumsilikon

• 100% vattentät

• Pris: 990 SEK på lelo.com

Undersökningen är utförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget Kantar Sifo på uppdrag av LELO. Statistiken samlades in 1–12 april 2023. Totalt deltog 1 000 personer i åldrarna 18–79 år och resultatet är riksrepresentativt.