Ytterligare en stormyndighet väljer Lemontree som samarbetspartner

Stormyndigheten valde Lemontrees produkt Navigator som är det enda systemet på marknaden som uppfyller kraven för en ny processorienterad arkivredovisning.

Föreskrifterna om en ny arkivredovisning har tagit stort utrymme inom offentlig verksamhet där organisationerna måste rätta sig efter Riksarkivets föreskrifter om en ny processorienterad arkivredovisning. Samtidigt finns det krav på att effektivisera arbetet för att spara pengar och få bättre kontroll över sina processer.

Problemet för den aktuella myndigheten har varit att hitta ett system på marknaden som uppfyller Riksarkivets krav. Efter en lyckad testperiod har myndigheten kommit fram till att Navigator från Lemontree är det enda systemet på marknaden som uppfyller Riksarkivets krav.

Förutom att Riksarkivets krav uppfylls kommer myndigheten att spara pengar och få kontroll på var information uppstår, lagras och vem som ansvarar för informationen, för varje enskild process.

För ytterligare information, kontakta:

Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

• Telekom

Om Lemontree
Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, HP, Nordic Edge, Progress Software, och Software-Innovation. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Företagets kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.

Jenny Fredén