Glöm mjuka paket – här är julklappstips från LG som passar hela familjen

Glöm mjuka paket – här är julklappstips från LG som passar hela familjen

Snart är den här, julen – med all dess stress och missnöjda familjemedlemmar som inte fått vad de önskat i julklapp. LG:s julklappstips ser till att släktens förväntningar uppfylls så att du kan njuta av en fridfull jul.

En ny dimension av julfirande
Med 3D-julklappar kan hela familjen, efter att ha sett Kalle Anka och hans vänner, njuta av att få se framtidsvisionen i Avatar komma till liv i vardagsrummet, eller följa med Alice i underlandet på hennes äventyr. Allt detta med 3D-produkter från LG, som 3D-TV:n LX950N och 3D-anpassade hemmabiosystemet HX995TZ – båda i snygg design och med massor av smarta funktioner såsom internetanslutning, prisbelönt bildkvalitet, iPod- och iPhone-docka och teknik som minskar antalet sladdar. Det blir en julafton att minnas och barnen kommer knappast vilja lämna familjens julfirande (eller TV:n) på hela helgen.

Två mobiler att välja bland till dina tonåringar…
Har du en tonåring hemma som knappt vill spendera julafton med familjen? Alltid uppkopplad på Facebook, pratar i telefon med kompisar eller chattar? Julefrid kan vara lugnet som råder när det värsta av helgfirandet är över. När dina tonåringar ska jämföra julklappar med sina vänner - ge dem en ny mobil att skryta med. Optimus One och Optimus Chic är bland de första mobilerna att lanseras med Android 2.2, den senaste versionen av Android-plattformen som erbjuder två till tre gånger snabbare surf och laddning av webbsidor, samt upp till fem gånger snabbare hantering av applikationer. Bli inte förvånad om din tonåring spenderar mellandagarna med att använda de nya Google-funktionerna eller leta efter nya applikationer att ladda ned till någon av dessa telefoner.

… och dina släktingar som vill jobba med mobilen
Optimus 7 är baserad på Windows Phone 7 som gör det enklare för till exempel moster att sköta jobbet, genom bland annat bra e-postsynkronisering och stöd för Microsoft Office. Den har också bra funktioner för att nätverka och hålla kontakten med sina vänner så att man kan hålla sig uppdaterad på allt som är viktigt i livet. Till exempel kan man genom funktionen Play To skicka innehåll som bilder, filmer eller musik trådlöst till andra enheter, som exempelvis en TV eller ett hemmabiosystem.

En tvättmaskin som tvättar hela 11 kg tvätt ger familjen mer fritid
Skänk din egen familj fritid i julklapp. En tvättmaskin som underlättar att ta hand om både barnens och era kläder. Stora vinterkläder som behöver tvättas efter lek ute i skogen eller tillfällen när det känns att ni tvättar för ett helt fotbollslag – det är ingen match för LG:s Bigin F1443KDS. Genom att den klarar nästan dubbelt så mycket tvätt än en standardmaskin utan att ta upp mer utrymme hemma, halveras tiden familjen behöver tillbringa med tvätten. Istället får ni tid över till att umgås i mellandagarna. Julefrid smittar av sig.

En 3D-gamingskärm för lugna mellandagar
Om du vill göra din bror lyrisk (och garantera att han stänger in sig på rummet under mellandagarna) så tipsar du familjen om att köpa LG W2363D. En fet gamingskärm med prestanda och funktioner som kommer att infria din brors alla önskningar. Knivskarp bild och möjlighet att visa innehåll i 3D om man ansluter skärmen till en dator med 3D-kompatibelt grafikkort gör den till en perfekt julklapp för alla spelfantaster. Psst, spelglada systrar, mammor och pappor blir också glada för den här skärmen.

Pris och tillgänglighet
LG:s julklappstips finns tillgängliga i butik till följande rekommenderade cirkapriser:

3D-TV:n LG LX950N
47-tum: 29990 kr inkl moms och

55-tum: 36990 kr inkl moms

Hemmabiosystemet HX995TZ
11 999 kr inkl moms

Android-mobilen Optimus One
2 599 kr inkl moms

Android-mobilen Optimus Chic
2999 kr inkl moms

Windows Phone 7-mobilen Optimus 7
5290 kr inkl moms

Tvättmaskinen Bigin
F1443KDS (med ångfunktion): 12995 kr inkl moms och

F1443KD (utan ångfunktion): 10995 kr inkl moms

3D gamingskärmen W2363D
3790 kr inkl moms

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.