HJÄLP LG ATT FYLLA EN CONTAINER MED MATERIAL TILL NY SKOLA I GHANA

HJÄLP LG ATT FYLLA EN CONTAINER MED MATERIAL TILL NY SKOLA I GHANA

– Organisationen www.togetherasone.se behöver material till ny skola för över 200 barn. LG sponsrar med frakt av en container och nu behöver vi din hjälp att fylla den!

Stockholm, 26 januari, 2015 – LG Electronics Nordic med personal har under flera år haft förmånen att få hjälpa Susanna Benckert från Vällingby som helt ideellt byggt ett barnhem i Ghana där hon tar hand om 26 föräldralösa barn. Tillsammans med Therese Engborg från Vallentuna har Susanna nu utökat sitt engagemang i Ghana genom den gemensamma organisationen Together as One, där en skola för över 200 barn och ytterligare ett barnhem finns med i planerna. Susanna och Therese jobbar helt ideellt och allt går direkt till barnen.

LG strävar efter att leva upp till vår slogan Life’s Good både med våra produkter och i samhället. Nu ska vi på LG hjälpa till att skapa Life’s Good för Susanna, Therese och barnen genom att fylla och transportera en 75 kubiks container med saker till Ghana enligt en önskelista från Susanna och Therese. Skeppningsprojektet sponsras av LG Electronics i samarbete med Strömberg distribution. Visst vill du vara med och hjälpa till? Plocka fram det du kan avvara eller köp in det du vill bidra med och skicka gärna informationen vidare i ditt kontaktnät.

Sakerna ska självklart vara i bra skick och kompletta. Barnen har sol och regn och kärlek – men behöver i princip allt annat, från elektronik, skolmaterial, kläder och fritidsprylar till mat, sjukvårdsmaterial och medicin. Vi är bland annat ute efter en gitarr någon inte behöver eller fotbollsmålet idrottsklubben ska byta ut. Din bekant kanske har en låda med linjaler som aldrig blivit sålda. Har barnen för mycket lego eller vuxit ur innebandyklubban? Önskelistan är lång och finns i sin helhet längst ned samt här.

Lämna ditt bidrag hos LG Electronics
Du kan lämna ditt bidrag hos LG på Esbogatan 18, Akalla. Maila helst till frontdesk@lge.cominnan du kommer så kan vi kolla att behovet av just det du vill skänka fortfarande finns. Senaste inlämning är preliminärt den 17 februari 2015.

• Enstaka småsaker/påsar: vardagar kl. 9.30-17.00
  • Större saker: tisdagar och fredagar kl. 12.30-13.00.

Har du inte möjlighet att bidra med saker så behöver Susanna och Therese även bidrag i form av finansiellt stöd. Vill du bli en av de viktiga bidragsgivarna antingen privat eller som företag så finns information om hur du gör på http://www.togetherasone.se/ge-ett-bidrag-21266808.

Stort tack i förskott från oss på LG och från Susanna, Therese och barnen för att du hjälper oss att fylla jättecontainern!

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 87 000 anställda fördelat på 113 kontor runtom i världen. LG uppnådde en global omsättning av 53,10 miljarder USD under 2013. LG består av fem affärsområden – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution och Vehicle Components – och är en av världens största tillverkare av platt-tv, mobiltelefoner, luftvärmepumpar, tvättmaskiner och kylskåp. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. Den nordiska omsättningen uppgick 2013 till nära 2 miljarder SEK. För mer information besök www.lg.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Susanne Persson
PR Manager LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

HELA ÖNSKELISTAN

MAT- STORPACK

Black eyed beans
Grönsakskonserver
Fruktkonserver
Kryddor (cayennepeppar och vitlökspulver)
Äggpulver
Multivitaminer som tuggtablett

SJUKVÅRDSMATERIAL
Paracetamol
Plåster
Bandage
Gasbinda
Kirurgtejp
Sårtvätt på flaska
Bomull
Myggnät
Handsprit stor pumpflaska

ELEKTRONIK
Platt-tv
Datorer (laptops + stationära)
Digitalkamera

Tamburin

SKOLMATERIAL
Skrivböcker
Pennor (blyerts, blå kulspets, färg)
Sudd

Skor (barn och ungdom)
Benskydd
Strumpor
Matchställ (barn och ungdom)
Handskar
Koner/redskap
Träningsoveraller (barn och ungdom)

KLÄDER M.M.
Kläder strl 86-170 (Toppar, shorts, klänningar, kjolar, underkläder)
Helvita/helsvarta strumpor, skärp
Skor strl 24-43 (Sandaler, jumpaskor, svarta skolskor)
Lakan och handdukar
Ryggsäckar

PYSSEL
Spel (på engelska)
Pussel
Pärlor etc.
Lego
Staffli
Färg + penslar
Teckningspapper
Målarböcker
Virknål + garn
Brodyrset

MÖBLER
Enkla förvaringshyllor (i metall)
Kontorsstolar
Backar för förvaring
Whiteboards + pennor
Anslagstavla

KÖKSUTRUSTNING
Djupa tallrikar i metall
Knivar
Gafflar och skedar
Hinkar

Har ni specifika frågor kontakta Susanna direkt på email: susanna@susannaighana.se.

Läs mer om projekten på www.susannaighana.se och www.togetherasone.se

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.