JULKLAPPSTIPS FRÅN LG – ÅRETS LISTA MED HÅRDA PAKET INNEHÅLLER NÅGOT FÖR ALLA

JULKLAPPSTIPS FRÅN LG – ÅRETS LISTA MED HÅRDA PAKET INNEHÅLLER NÅGOT FÖR ALLA

– Här kommer årets julklappslista från LG, som innehåller pryliga presenttips på bland annat världens bästa TV, Europas bästa kameramobil, den perfekta mobiltelefonen för 60-plussarna och smarta högtalare för musikälskaren.

Stockholm, 27 oktober, 2015 – LG Electronics tipsar även i år om de bästa hårda julklapparna att lägga under granen. Med i listan finns något för alla, såsom stilmedvetna prylfantaster, Android-entusiaster, fotointresserade, musikälskare, hemmabioentusiaster, tidspressade småbarnsföräldrar och tekniknyfikna pensionärer.

4K OLED-TV – böjd och platt: OLED har länge varit en ouppnåelig dröm med sin fantastiska bildkvalitet, men nu finns det flera olika modeller tillgängliga på marknaden. För hemmabioentusiasten som inte vill kompromissa för att få den absolut bästa möjliga TV-upplevelsen finns LG:s 4K OLED-TV nu i både böjd (55/65EG960V) och platt (55/65EF950V) version. Läs gärna mer här.

4K LCD-TV – uppföljaren till förra årets toppsäljare: LG UF850V heter uppföljaren till förra årets toppsäljande 4K LCD-TV från LG. Modellen är ett toppenbra julklappsval till de som önskar sig en uppgradering av vardagsrummet i form av en riktigt prisvärd 4K-TV med fantastisk bildkvalitet och LG:s prisbelönta Smart-TV-system, webOS. Läs gärna mer här.

LG Easy Smart – den vikbara smarttelefonen: LG Easy Smart är den perfekta julklappsmobilen för 60-plussarna. Den nya 4G-mobilen kombinerar fördelarna hos en traditionell vikbar design med alla de funktioner och appar som du hittar i en Android smartphone med touch-skärm. Läs gärna mer här.

LG G4 – snygg smartphone i läder med fantastisk kamera: För den fotointresserade är smartmobilen LG G4, som har fått utmärkelsen årets kameramobil av både Ljud & Bild och EISA, den självklara julklappen. Snygg är den också, med baksidan i äkta läder går den att matcha med dina snyggaste accessoarer. Läs gärna mer här.

Nexus 5X – första smartphone med Android Marshmallow 6.0: Till Android-entusiasten finns det perfekta julklappstipset i Nexus 5X, LG:s och Googles nya gemensamt utvecklade smartphone med nya Android Marshmallow 6.0. Nexus 5X kombinerar det bästa från LG och Google i en enda produkt. Läs gärna mer här.

Watch Urbane – moderiktig smartklocka till Android och iPhone: Wearables blir allt mer populärt och försäljningen av smartklockor ökar stadigt. Den stilmedvetne uppskattar säkert den moderiktiga designen hos LG:s senaste smartklocka Watch Urbane, som numera fungerar både till Android och iPhone. Den stilrena smartklockan har redan belönats med en rad priser och utmärkelser. Läs gärna mer här.

Music Flow – trådlösa multiroom-högtalare med stöd för Google Cast: Vem vill inte ha musik i alla rum? Nätverkshögtalare, eller multiroom-högtalare, har blivit en het produktkategori de senaste åren. LG:s bidrag till kategorin heter Music Flow och har massor av smarta funktioner inklusive stöd för Google Cast, extra stabil nätverksuppkoppling och en lättanvänd smartphone-app där man kan styra alla produkterna. Music Flow finns i alla storlekar från små portabla högtalare till stora soundbars du kan koppla till TV:n. Köp en eller två till jul och bygg sedan på med fler vid behov. Läs gärna mer här.

LG Turbo Wash – tvätta rent på 59 minuter: Lägg 30 minuter extra på familjen istället för tvätten i jul med hjälp av den smarta och snabba tekniken Turbo Wash. Med Turbo Wash kan du tvätta rent på under en timme. Det betyder att LG:s tvättmaskiner har drygt 30 minuters snabbare cykel än en traditionell tvättmaskin, vilket låter dig lägga tid på annat som att umgås med barnen eller träna. Turbo Wash-tekniken finns i tvättmaskinsmodellerna FH4A8TDS2, FH4A8QDS2 och FH4A8TDN2. Läs gärna mer här och här.

Pris, tillgänglighet samt högupplösta bilder

LG EG960V finns tillgänglig i butik sedan i juli, till ett rekommenderat cirkapris på 49 999 kr för 55 tum samt 74 999 kr för 65 tum. Högupplösta bilder finns här.

LG EF950V i 65 och 55 tum förväntas bli tillgänglig i oktober, till samma rekommenderade priser som dess böjda motsvarighet (se ovan). Högupplösta bilder finns här.

LG UF850V finns tillgänglig nu i storlekarna 49, 55, 60 och 65 tum till rekommenderade cirkapriser på mellan 16 999-28 999 kronor. Högupplösta bilder finns här.

LG Easy Smart blir tillgänglig i Sverige under november, till ett rekommenderat cirkapris av 1990 kr. Högupplösta bilder finns här.

LG G4 finns tillgänglig i Sverige nu till ett rekommenderat cirkapris av 4 999 kr för 32GB-versionen i läder. Högupplösta bilder finns här.

Nexus 5X blir tillgänglig i Sverige den 9 november till ett rekommenderat cirkapris av 4 490 kr för 16GB-versionen och 4 890 kr för 32GB. Högupplösta bilder finns här.

LG Watch Urbane finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 3 490 kronor. Högupplösta bilder finns här.

Flera olika modeller i LG Music Flow-familjen finns tillgängliga nu. Priser från cirka 1000kr för den minsta högtalaren upp till cirka 9 500 kr för de senaste soundbar-modellerna. Högupplösta bilder finns här.

LG:s Turbo Wash-tvättmaskiner finns tillgängliga nu från cirka 6 995 kr. Högupplösta bilder finns här.

För mer information, vänligen kontakta:

LG-One Hill+Knowlton (LG:s PR-byrå)

E-post: lg-onesweden@lg-one.com

Om LG Electronics LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 83 000 anställda fördelat på 119 kontor runtom i världen. LG uppnådde en global omsättning av 55,91 miljarder USD under 2014. LG består av fyra affärsområden – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution och Vehicle Components – och är en av världens största tillverkare av platt-tv, mobiltelefoner, luftvärmepumpar, tvättmaskiner och kylskåp. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. Den nordiska omsättningen uppgick 2014 till cirka 2.2 miljarder SEK. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.