LG bakom tekniken till världens största O’Learys

LG bakom tekniken till världens största O’Learys

– Den första september öppnade världens största O’Learys i Stockholm. LG Electronics har haft ett nära samarbete kring tekniken och levererat TV-apparater samt professionella digital signage-skärmar för att skapa Sveriges häftigaste sportbar.

Världens största O’learys som precis öppnat vid Norrtull i Stockholm har den största investeringen i teknik någonsin i en sportbar i Sverige. Här kan alla sportintresserade ta del av en unik sportbarmiljö i avdelningen O’Learys Event Center via en nästan 200 tum stor videoväggslösning från LG. Totalt har LG levererat drygt 120 stycken TV och skärmar i olika modeller och storlekar till O’Learys Norrtull samt till O’Learys Fridhemsplan där LG också varit teknikleverantör.

– Vi fastnade för LG för att de helt enkelt har de bästa produkterna för sportunderhållning i dagsläget, samtidigt som de håller en hög servicenivå, säger Henrik Hermansson, VD för O’Learys Norrtull. LG har visat ett stort intresse genom hela samarbetet – tack vare dem har vi tillsammans skapat Sveriges häftigaste sportbar.

Marknadsledande Cinema 3D för unik sportunderhållning

I restaurangdelen är plasma-TV med aktiv 3D installerade och i en avgränsad VIP-del finns ett premiumfokus med LG:s Cinema 3D-TV-modeller. Det gör det möjligt för O’Learys att erbjuda ett mervärde för de gäster som vill ha en 3D-upplevelse med det lilla extra.

O´Learys har också valt att satsa på LG:s absolut senaste modell av 47 tums LED proffsskärm med marknadens tunnaste ram, som lämpar sig för så kallade videoväggar. 16 stycken 47WV30 har installerats och på så sätt skapat en nära 200 tum stor videovägg.

LG – långsiktig och strategisk samarbetspartner

LG kommer att ha ett fortsatt strategiskt samarbete med O´Learys Norrtull för att kunna erbjuda den senaste tekniken och de senaste lösningarna, bland annat med fokus på utveckling av digital signage-lösningar.

– Nyckeln till vårt framgångsrika samarbete är att vi fått vara med från början som rådgivare och strategisk partner. Med vår breda produktportfölj så har vi kunnat erbjuda de mest lämpliga produkterna för denna typ av miljö, säger Peter Thurner, säljansvarig för IT Solutions på LG Electronics i Sverige. Tack vare ett utomordentligt gott samarbete med Installations Teknik i Nyköping, samt vår distributör Kavena så har vi lyckats möta O´Learys behov på ett exemplariskt sätt.

Högupplösta bilder på LG:s produkter samt från O’Learys Norrtull finns på:

Pinkod 0000

Mer information om LG:s utbud av kommersiella skärmar finns på:

Tekniska specifikationer om Cinema 3D kan laddas ned från:

Läs mer om O’learys Norrtull:

Om ni önskar mer information vänligen kontakta:

För produktinformation:

Peter Thurner
Sales Manager IT Solutions
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 334 43 55
E-post: peter.thurner@lge.com

För övrig information:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

Kontakt O’learys:

Edward Lundberg
Platschef och delägare O’learys
Mobil: +46 (0)70 867 25 74
E-post: edward.lundberg@olearys.se

Henrik Hermansson
VD och delägare O'learys
Mobil: +46 (0)70 667 44 28
E-post: henrik.hermansson@olearys.se

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 93 000 anställda i mer än 120 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2010 till 48,2 miljarder USD. LG Electronics är en av världens största tillverkare av platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners, tvättmaskiner och kylskåp.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden, där företaget är indelat i fem affärsområden; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions samt Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiska omsättningen uppgick 2010 till drygt 2,7 miljarder SEK. För mer information besök www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) är en framstående global tillverkare av plattskärmar och audio- och videoprodukter för såväl hemmabruk som för professionella användare. LG HE omfattar bland annat LCD- och plasma-tv, hemmabiosystem, Blu-ray-spelare, ljudkomponenter, videospelare och plasmapaneler. LG strävar alltid efter att föra teknologin framåt för att kunna förbättra möjligheterna till underhållning i hemmet och har fokus på att utveckla produkter med smarta funktioner och stilren design.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.