LG fokuserar på spel med nya UltraGear-skärmar på IFA

LG fokuserar på spel med nya UltraGear-skärmar på IFA

Stockholm, 28 augusti, 2018— LG Electronics demonstrerar sitt engagemang för spelteknik genom introduktionen av företagets nya UltraGear-skärmar under IFA 2018 i Berlin i veckan. Skärmarna tar spelupplevelse till en helt ny nivå genom deras kraftfulla prestanda, utmärkta bildkvalitet och snabba uppdateringshastighet. Dessa faktorer i kombination med UltraWide-skärmen i 21:9-format och stilren design skapar ytterligare höjd i spelupplevelsen.

LG har länge erkänts för sina bildskärmar, inklusive den klassledande bildkvaliteten i LG UltraFine- och de produktivitetsförbättrande egenskaperna hos LG UltraWide-bildskärmarna i 21:9-format. UltraGear är namnet på LG:s nya spelbildskärmar som levererar det bästa inom förstklassig underhållning. Med sin optimala bildkvalitet och blixtsnabba bildhantering är dessa bildskärmar idealiska för alla typer av spel. LG UltraGear-serien hjälper spelare att prestera sitt allra bästa, vilket kan vara skillnaden mellan att vinna eller förlora.

Flaggskeppet i UltraGear-serien, 34GK950G, har de mest kraftfulla funktionerna i utbudet med enastående bildkvalitet tack vare Nano IPS-tekniken som täcker 98 procent av färgutrymmet DCI-P3. Samma bildskärm återskapar även färgerna över 135 procent av sRGB-färgutrymmet. Med integrerad NVIDIA G-Sync-teknik för grafisk bearbetning, erbjuder UltraGear 34GK950G mjuk rörelseåtergivning utan tearing eller stuttering. Dessutom gör den höga uppdateringshastigheten på 120 Hz (överklockad) att objekten renderas tydligare för mjukare spel och sömlöst visuellt flyt.

Med den 34 tum stora bildskärmsytan och kristallklar QHD-upplösning (3 440 x 1 440) ger den 2018 iF Design-prisbelönta bildskärmens 21:9-format en filmisk touch vilket ger användarna ett nytt perspektiv på deras favoritspel. UltraGear 34GK950G:s breda format gör det lättare att se detaljer på kanterna som vanligtvis missas, medan dess ultratunna ram gör det lättare att ansluta flera bildskärmar för en ännu mer uppslukande upplevelse. Och spelare kan skapa sin egen unika atmosfär med Sphere Lighting som har sex färginställningar för att komplettera både spel och film.

"LG:s bildskärmar har satt standarder i branschen under många år och LG UltraGear är inget undantag", säger Chang Ik-hwan, chef för LG:s IT Business Division. "Att introducera våra UltraGear-bildskärmar på Europas största branschevenemang visar på vår glädje över, och vårt förtroende för, det nya varumärket."

Om LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en globalt ledande teknologisk innovatör inom hemelektronik, mobilkommunikation och hushållsapparater, med 77 000 anställda som arbetar på 125 platser runt om i världen. LG består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components and B2B - och är en av världens ledande tillverkare av TV, mobiler, luftkonditioneringsapparater, tvättmaskiner och kylskåp. LG hade 2017 en total global försäljning på 55,4 miljarder dollar (61,4 biljoner KRW). För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Relaterat innehåll

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.