LG gör digital marknadsföring och informationsspridning enkel för småföretagare

Den senaste digitala bildskärmslösningen från LG Electronics Business Solutions erbjuder ett allt-i-ett paket inom digital information för små och medelstora verksamheter.

LG:s nya SuperSign är en kombinerad hård- och mjukvara som är enkel att installera och hantera och därför perfekt för små och medelstora butiksverksamheter, restauranger eller andra mindre företag som letar efter en kostnadseffektiv men samtidigt kraftfull lösning för att sprida digital information.

– Det finns stora fördelar med digitala informationslösningar jämfört med traditionella reklam- eller informationsskyltar. De är enklare att uppdatera med olika typer av innehåll, innehållet kan göras mer intressant för att fånga uppmärksamheten hos förbipasserande och mer information kan ges med ett rullande informationsflöde, säger Kristoffer Ejebro, Business Solutions Sales Engineer på LG.

LG SuperSign består av en mediaspelare och kraftfull men lättanvänd mjukvara som tillsammans med LG:s utbud av kommersiella bildskärmar skapar en effektiv helhetslösning. Med SuperSign skapar och publicerar man enkelt eget innehåll. SuperSign låter användaren överföra media och eget skapat material över nätverk till hårdvaran som sedan visar materialet på en eller flera bildskärmar . Den tillåter flera medieformat samtidigt och har kraftfulla funktioner för att skapa och hantera innehåll. SuperSign stödjer upp till fyra HD-filmer samtidigt, alternativt en Full HD-film tillsammans med en HD-film men även RSS-feeds med text och ikoner för exempelvis väder eller börsinformation.

Denna lösning stödjer foton i olika format, PowerPoint-presentationer, HTML och Flash-innehåll och har även övervakningsfunktioners om möjliggör övervakning och kontroll av flera bildskärmar. Tillsammans med LG:s utbud av kommersiella bildskärmar från 32 tum upp till 72 tum skapar detta en skalbar och lättadministrerad helhetslösning.

Tekniska specifikationer
NC1000
Size: 250 (W)x45(D)x220(H) without box package
Motherboard: New designed Board 150x80 (supersign)
CPU: Intel ATOM Processor 330, 16GHz (Dual Core), FSB 533MHz
Memory: DDR3 1066 1024MB SODIMM Type
Storage: SATA SSD 8GB
Chipset: Nvidia MCp7A-ION
BIOS: Phoenix, Inc. BIOS
O/S: Windows Embedded Standard
Serial Port: One external RS-232 Serial Port
USB: Hi-Speed USB 2.0 Port 480 Mbps Rate (x5)
LAN: Port Realtek RTL8103E 10/100 Mbyte Ethernet Controller
VGA/HDMI: Nvidia MCP7A-ION Integrated Graphic Chipset
4-in-1 Card: SD/MMC/Memory Stick/XD Memory Card
PCI Express Card Slot, Line-out, SPDIF – supported

Tillgänglighet och pris
LG SuperSign NC1000 finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris av 8990 kr inkl moms.

Om ni önskar mer information vänligen kontakta:

För produktinformation:
Kristoffer Ejebro
Business Solutions Sales Engineer
Box 83, 164 94 Kista
Tel:  +46 (0)8 566 415 10
Mobil:  +46 (0)70 239 30 09
E-post: kristoffer.ejebro@lge.com

För övrig information:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Tel:  +46 (0)8 566 415 23
Mobil:  +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

LG Electronics Business Solutions Company är ett ledande företag inom business-to-business (B2B)-området och utvecklar ett brett utbud av förstklassiga digitala produkter och lösningar som inkluderar LCD-monitorer, kommersiella skärmar, underhållning i bilen och säkerhetssystem. LG tillhandahåller unika produkter och lösningar och förutser framtida behov hos affärspartners och kunder på ett smart och pålitligt sätt.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.