LG gratulerar Love Generation – klara för Melodifestivalen

LG gratulerar Love Generation – klara för Melodifestivalen

Nu är det klart. RedOne-producerade popgruppen Love Generation, som tidigare i år släppte radiohiten ”Love Generation”, är en av jokrarna i 2011 års melodifestival.

Idag meddelade SVT att popgruppen Love Generation blir en av deltagarna i 2011 års melodifestival. Gruppen har utsetts till joker i den fjärde deltävlingen som går av stapeln i Malmö den 26 februari. Låten de ska tävla med är specialskriven av musikproducenten och hitmakaren RedOne.

- Det kommer att bli en oförglömlig upplevelse att vara med i Melodifestivalen och vi är så sjukt glada att vi fått den här chansen att visa upp vad vi verkligen brinner för. Vi lägger ner vår själ i detta och vi tänker inte vila förrän vår vision blir verklighet. Vi är väldigt tacksamma för det stöd vi har fått från LG, Legend Music Group och RedOne, som har trott på oss från start, säger tjejerna i Love Generation.

LG är huvudsponsor för popgruppen Love Generation, vars deltagare valdes ut i en nationell casting under våren 2010. Med hjälp av LG i samarbete med Legend Music Group, Peter Swartling och RedOne, har medlemmarna Mikaela, Melanie, Charly Q och Cornelia fått möjlighet att förverkliga sina artistdrömmar under en raketsnabb resa mot stjärnorna. Och nu fortsätter resan med deltagande i Melodifestivalen 2011.

- Melodifestivalen är hela svenska folkets festival och vi vill gratulera Love Generation till jokerplatsen. LG har fått följa tjejerna från allra första början och att nu vara delaktiga när de tar nästa steg i karriären är fantastiskt roligt. Vi är stolta över att ha bidragit till att tjejernas drömmar går i uppfyllelse, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkeschef på LG Electronics.

Love Generation har under året släppt låten ”Love Generation” som spelats flitigt under sommaren och hösten. Och nu får de alltså chansen att vinna svenska folkets hjärtan med ett bidrag i Melodifestivalen. LG har varit med ända sedan den första castingen och filmat gruppen bakom kulisserna under deras resa. Detta har resulterat i en webb-TV-serie som just nu går att se på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/lg/article7954314.ab.

Melodifestivalen är den svenska uttagningen till Eurovision Song Contest. Love Generation kommer att tävla mot bland andra popgruppen Melody Club, Linda Bengtzing, Lasse Stefanz och Danny Saucedo. Vinner man Melodifestivalen får man representera Sverige i Düsseldorf, Tyskland i maj 2011.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.