LG inleder samarbete med Formula 1™-teamet Red Bull Racing

LG inleder samarbete med Formula 1™-teamet Red Bull Racing

LG Electronics har gått in som team- och teknikpartner till Red Bull Racing i FIA Formula One World Championship™.

I och med det nya partnerskapet med Red Bull Racing utökar LG sitt framgångsrika samarbete med Formula 1™. LG Electronics är officiell global partner och en teknikpartner till Formula 1™, vilket har gett en varumärkesnärvaro inom en sport med en tv-publik som är bland de största i världen.

LG kommer att tillhandahålla Red Bull Racing sina senaste produkter, både vid banorna och i teamets högkvarter. Det är ett nära partnerskap som kommer att erbjuda LG nya möjligheter att bygga varumärkeskännedom mot en bred målgrupp över hela världen.

Red Bull Racing och dess förare Sebastian Vettel och Mark Webber är en av favoriterna för att vinna mästerskapet, med fem vinster så här långt under säsongen. Under 2009 var teamet framgångsrikt med en andraplats i både Drivers’ (Vettel) och Constructors’ world championships. Teamet ligger nu etta i både Drivers’ (Webber) och Constructor’s world championships 2010.

– Vi är väldigt glada över att välkomna LG som en partner till Red Bull Racing, säger Christian Horner, Red Bull Racing Team Principal. LG Electronics är ett extremt innovativt företag som går väl i linje med den kreativa innovation som vi har inom Red Bull Racing, och samarbetet visar att Red Bull värderar likasinnade partners. Det faktum att vi attraherar premiumvarumärken som LG är också ett tecken på de framsteg teamet har gjort på kort tid.

– Det är spännande att se två av världens ledande innovativa varumärken – LG Electronics och Red Bull Racing – tillsammans som Formula 1-partners. ”Life’s Good” är ett uttryck som både LG och Red Bull Racing möjliggör varje dag, genom teknik som skapar känslomässiga och spännande upplevelser till miljoner människor som tittar på Formula 1 över hela världen.

– Genom vårt nya partnerskap med Red Bull Racing visar LG prov på sitt varumärkeslöfte att ge människor en lite bättre vardag genom såväl banbrytande tekniska innovationer som spännande upplevelser, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkes- och kommunikationschef på LG. Samarbetet ger också LG nya möjligheter vad gäller marknadsföringsaktiviteter och mediasamarbeten.

LG Electronics

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 84 000 anställda i 115 bolag, inklusive 84 dotterbolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2008 till 44,7 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions och Mobile Communications. LG Electronics är också världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.