LG InstaView – titta in i kylskåpet utan att behöva öppna dörren

LG InstaView – titta in i kylskåpet utan att behöva öppna dörren

Hur ofta står du inte där, med kylskåpsdörren öppen och velar över vad du ska laga för mat eller för att få en överblick över kylens innehåll när du skriver inköpslistan? Något som både drar onödig energi och förkortar livslängden för livsmedlen. LG:s kylskåp InstaView, med tonad glasdörr som tänds upp när du knackar två gånger på den, underlättar i vardagen och bidrar också till längre hållbarhet för maten. Kylskåpet passar foodien som sätter en ära i att visa upp kylens innehåll, såväl som den inredningsmedvetne och barnfamiljen. Nu finns LG:s InstaView dessutom i en lyxig svart version.

Kylskåpet, med sin glaspanel på framsidan, lyser upp när man knackar snabbt två gånger på den. På så sätt kan man smidigt se in i kylskåpet och få en tydlig överblick av vad som finns och eventuellt saknas utan att ens behöva öppna det. Detta underlättar inte bara vardagen utanbidrar också till längre hållbarhet på maten eftersom den då inte utsätts för de temperaturskillnader som den gör i en vanlig kyl.

Kylskåpet passar alla – barnfamiljen, den inredningsintresserade och foodien

Möjlighet att kunna smygtitta in i sitt eget kylskåpär praktiskt inte bara för exempelvis barnfamiljen utan blir även en snygg och annorlunda inredningsdetalj hos den inredningsmedvetne. När du kommer hem från träningen eller när du har drinkkväll, har du genom den inbyggda vattentanken eller den fasta vattenanslutningen dessutom alltid tillgång till kallt vatten och is. För foodien, som sätter en ära i att använda de bästa råvarorna, garanterar kylskåpet inte bara råvarornas hållbarhet och färskhet utan även att de visas upp på bästa sätt.

Pris och tillgänglighet

LG InstaView-skåpen i rostfri färg finns både med inbyggd vattentank och med fast vattenanslutning och går att köpa hos flera av de större återförsäljarna och rekommenderat försäljningspris är:29 995SEK.LG InstaView-skåpen i svart färg finns också både med inbyggd vattentank och med fast vattenanslutning och det rekommenderade försäljningspriset är: 34 995 SEK

För högupplösta bilder, besök LG:s bildbank här.

Om LG Electronics Home Appliances

LG Electronics Home Appliances Company är en innovatör inom vitvaruindustrin. Företagets ambition är att erbjuda hälsosammare och grönare produkter med en perfekt balans mellan smart teknik och trendsättande design. Syftet är att skapa helhetslösningar som förbättrar och förenklar vardagen. LG:s vitvaror är designade för att passa människor världen över och omfattar kylskåp, tvättmaskiner, diskmaskiner, köksprodukter, dammsugare och inbyggnadsprodukter. LG:s innovativa tekniker och lättillgängliga funktioner finns exempelvis i världens första smarta kylskåp, tvättmaskin med ångfunktion och kombinerade ugn och mikrovågsugn. LG:s tekniker skapar nya trender och etablerar LG som ett ledande företag på vitvarumarknaden.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.