LG introducerar digital vinkyl för exklusiva vinsläpp

LG introducerar digital vinkyl för exklusiva vinsläpp

Nu lanseras LG DIGITAL WINE CELLAR. En tjänst som ger användare förtur på exklusiva vinsläpp som väljs ur en digital version av LG Wine Cellar, den innovativa vinkylen som ingår i premiumsortimentet LG SIGNATURE.

Tjänsten drivs ihop med den digitala vinmarknaden Vivino. Användare som är registrerade på LG DIGITAL WINE CELLAR får förtur på ett handplockat urval av sällsynta viner innan de blir tillgängliga för Vivinos egna kunder. Tillgång till vinerna ges endast genom LG DIGITAL WINE CELLAR, beställningarna behandlas sedan av Vivino och skickas direkt hem till beställaren. Ett måste för vinfantaster som följer aktuella vinsläpp.

Digital tjänst baserad på en fysisk produkt

Den digitala vinkylen bygger på LG SIGNATURE Wine Cellar – en del av LG:s
premiumsortiment LG SIGNATURE som nu lanseras i Norden. Vinkylen erbjuder en ultimat lagringsmiljö för alla vinsorter och årgångar, detta genom bland annat tre olika temperaturzoner där temperaturen kan ställas in på mellan 5 och 18 grader samt
vibrationskontroll. Funktioner som skapar rätt förutsättningar för att bibehålla smak i både röda och vita viner samt champagne och andra mousserande. Glasdörren blockerar värme, ljus och UV-strålar utifrån för att skydda vinkvaliteten. Glasdörren är dessutom försedd med LG InstaView som blir transparent när du knackar på den, så att du kan se innehållet utan att öppna dörren i onödan.

Läs mer om LG SIGNATURE Wine Cellar här och här hittar du den digitala vinkylen.

LG Electronics, Inc. är en globalt ledande teknologisk innovatör inom hemelektronik, mobilkommunikation och hushållsapparater, med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen. LG består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components and B2B - och är en av världens ledande tillverkare av TV, mobiler, luftkonditioneringsapparater, tvättmaskiner och kylskåp. LG hade 2018 en total global försäljning på 54,4 miljarder dollar. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.