LG lanserar bildskärmsserien SMART – arbete, spel och TV-tittande utan dator

LG lanserar bildskärmsserien SMART – arbete, spel och TV-tittande utan dator

Nya 31,5- och 27-tums LG SMART-monitorer kräver ingen PC-anslutning för arbete, spel och klockor

STOCKHOLM, den 20 december 2023 – LG Electronics (LG) tillkännager den nya bildskärmsserien SMART, som inom kort blir tillgänglig i Sverige. De nya bildskärmarna blir tillgängliga i storlekarna 31,5 och 27 tum (32SR50F och 27SR50F) och utmärker sig genom sina inbyggda lösningar för produktivitet och underhållning, utan att kräva en datoranslutning. Den nyskapande lösningen är tänkt som ett allt-i-ett-alternativ för den som önskar kombinera LG:s operativsystem webOS 23 med skärmpaneler av IPS-typ för högkvalitativ färgåtergivning och hög kontrast.

LG SMART är tack vare detta utmärkt i både underhållnings- såväl som produktivitetssyfte. Med HDR10-stöd blir mediekonsumtion mer njutbart än med en traditionell kontorsbildskärm, samtidigt som videosamtal, presentationer och andra sysslor också drar nytta av skärmarnas utökade färgomfång. Även designspråket är utformat med elegans och minimalism i åtanke, där speciellt den 27 tum stora modellen försetts med extra tunna ramar som hjälper den att smälta in i omgivningen.

De nya LG SMART-bildskärmarna bygger på webOS 23, vars stora utbud av appar gör produkterna till underhållnings- och produktivitetshubbar redan vid lansering. LG webOS används redan i ett brett urval av produkter från flera tillverkare världen över, och känns igen av de användare som använt moderna TV-appareter från LG. Operativsystemet erbjuder ett brett och flexibelt urval av underhållning och funktioner och bryter i SMART-bildskärmarna ny mark gällande produktivitet.

Med 32SR50F och 27SR50F får användare tillgång till streamingappar1 likt Netflix, Disney+, Amazon Prime, YouTube, Apple TV med flera – med skräddarsydda rekommendationer på hemskärmen som anpassar sig efter användarens konsumtionsmönster. Den som önskar en smidig lösning för distansarbete kommer kunna dra nytta av den medföljande mjukvaran LG Home Office, som stödjer bland annat Microsoft 3651 och Google Kalender – helt utan att behöva ansluta en dator. Dessutom kan användare enkelt och trådlöst dela innehåll från smarta enheter med hjälp av AirPlay 2, Miracast och Bluetooth.

Förutom underhållning och arbete fungerar de nya bildskärmarna även som smarta hem-hubbar med stöd för LG ThinQ Home Hub. Det gör det möjligt för användare att hantera och övervaka praktiskt taget oändliga mängder olika smarta enheter, Matter-enheter inkluderat, genom appen ThinQ. Detta kombinerat med bildskärmarnas egenskaper gällande underhållning såväl som produktivet gör SMART-serien en långt mer mångsidig produkt än en traditionell bildskärm eller TV.

Planerad lansering för den nya bildskärmsserien LG SMART i Sverige är den 4 januari 2024 genom förbeställning på LG.com.

1 Prenumerationer ingår ej, köpes separat

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete fick LG Guldstatus i EcoVadis hållbarhetsanalys för 2023. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.