Gå direkt till innehåll
LG LANSERAR TILLSAMMANS MED ELGIGANTEN SIN HYLLADE SMARTPHONE G6 PÅ NORDISKA MARKNADEN

Pressmeddelande -

Stockholm, 28 april, 2017 — LG börjar nu tillsammans med Elgiganten, den officiella nordiska återförsäljaren av LG:s mobiltelefonprodukter, leverera företagets efterlängtade smartphone LG G6 på den nordiska marknaden.

LG G6 kombinerar nästa generations teknik med en elegant och modern design. Telefonen kommer med en FullVision-bildskärm på 5,7 tum i 18:9-format och som är sömlöst integrerad i metall- och glaskonstruktionen. Med Quad HD+-upplösning som ytterligare förstärks med Dolby Vision ger G6 en fantastisk biolik tittarupplevelse i en telefon som enkelt och bekvämt kan hållas i handen.

De första reaktionerna på LG G6 har vida överträffat våra förväntningar, säger Andrew Coughlin, Northern Europe Business Leader, LG Electronics Mobile Communications. Vi ser fram mot att arbeta med Elgiganten för att leverera denna mycket efterlängtade telefon till konsumenter i Norden.

På kamerasidan fortsätter LG det vinnande konceptet med en separat 13MP vidvinkelkamera på baksidan av G6, som dessutom har en vidvinkelkamera på 5MP i fronten så att selfies nu rymmer ännu fler personer. Vidare gör bildskärmens 18:9-format att den kan delas in i två identiska kvadrater vilket är idealiskt för att göra flera saker samtidigt. Gränssnittet för G6 kamera har tagits fram med sociala medier i åtanke.

LG G6, som fick ett varmt välkomnande och hela 36 olika utmärkelser under Mobile World Congress tidigare i år, kommer i färgerna Astro Black, Ice Platinum och Mystic White.

Pris och tillgänglighet

Elgiganten påbörjar försäljning av LG G6 med start den 27 april och ett pris på 7 490 kronor. LG G6 kommer även att finnas tillgänglig via utvalda operatörer i Sverige och Finland.

Om LG Electronics Mobile Communications Company

LG Electronics Mobile Communications Company är en världsledare och trendsättare med toppmodern teknik och innovative design inom mobiltelefoner och wearables. Genom att ständigt utveckla konkurrenskraftiga tekniker inom bildskärmar, batterier, kameraoptik och LTE-teknik skapar LG produkter som passar människors livsstil över hela världen. LG strävar efter att skapa en lekfull mobilupplevelse som går bortom ramarna för traditionella smartphones. För ytterligare information, besök www.LG.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.