LG Objet TV 65Art90

LG Lifestyle TV erbjuder unika möjligheter och upplevelser

Ny produktserie bjuder på innovation, design och flexibilitet

Stockholm, 14 december, 2021 – LG Electronics (LG) kommer visa upp sin nya produktserie Lifestyle TV, utvecklad för det moderna livet hemmavid, under CES 2022. Produkterna i serien LG Lifestyle TV kombinerar maximal flexibilitet och stilig, smart design med maximal produktivitet och förvandlar hemmet till ett kontor, gym, galleri, verkstad eller underhållningscenter – medan dess design höjer trevnadsfaktorn.

Aktuella modeller i satsningen är LG Objet TV (65Art90) och LG StanbyME (27Art10), produkter som helt frångår konventionell utformning av bildskärmar och istället fokuserar på att skapa nya upplevelser. Dess unika formfaktorer innebär att de är rätt lösningar för dagens moderna hem där arbete, utbildning, nöje och avkoppling alla tar plats i samma enhet under dagens gång.

LG Objet TV:s minimalistiska design låter den ta plats i valfritt rum, inte minst tack vare dess sofistikerade neutrala färgschema. Med hjälp av den inkluderade fjärrkontrollen LG Remote kan ett tygskynke enkelt höjas och sänkas över LG Objet TV – där det i maximalt nedsänkt läge visar hela skärmen för konventionell mediekonsumtion. I delvis nedsänkt läge visas i stället en mindre del av skärmen, där utvalda livsstilsfunktioner istället visas.

Läget Full View tillåter nyttjandet av LG Objet TV:s 65 tum stora OLED evo-panel och dess avancerade bildprocessor. Alla typer av material återges med maximal färgprecision och exceptionell kontrast. Utöver bästa möjliga bildkvalitet inkluderar modellen ett 4.2-kanals ljudsystem om 80 watt, för mesta möjliga hemmabioupplevelse. Läget Line View nyttjar i stället en del av skärmpanelen för att visa aktuell information likt tid och datum, agera musikspelare eller visa ett urval av exklusiva stillbilder med rymd- och naturtema i Gallery-läget.1

Det för LG Objet TV unika tygskynket levereras av den danska textilinnovatören Kvadrat och finns tillgänglig i tre färger – Kvadrat Beige, Kvadrat Redwood samt Kvadrat Green. Färgerna är noggrant utvalda för att matcha både TV:ns potential gällande färgåtergivning såväl som för dess förmåga att smälta in i modern interiördesign.

Installation av Objet TV är lika enkelt som utförandet av produkten. Produkten är utvecklad för att ställas mot en vägg med en lutning om upp till fem grader, likt konst i ett galleri. Dess utformning tillåter dessutom enkel inkoppling av externa enheter likt spelkonsoler och TV-mottagare utan att kompromissa med produktens linjer. LG Objet TV kan rentav monteras platt mot väggen för att frigöra maximalt med yta.2

Den andra nyheten i LG:s Lifestyle TV-serie är LG StanbyME, ett unikt batteridrivet underhållningssystem ämnat för personligt tittande med en batteritid på upp till tre timmar. Den mobila, trådlösa LG StanbyME flyttas enkelt från plats till plats med hjälp av ett stativ med inbyggda, dolda hjul – och dess 27 tum stora skärmpanel är perfekt för både filmtittande och videokonferenser.

LG StanbyME erbjuder maximal komfort under bruk tack vare dess unika ergonomiska design. Skärmen kan vridas, lutas och roteras och användas i både stående och liggande format – dessutom kan den höjas och sänkas efter behov. Visning av material på LG StanbyME är även det så enkelt som möjligt, tack vare skärmspegling (Mobile Screen Mirroring) och NFC i de senaste mobiltelefonerna med Android och iOS. En löstagbar vagga underlättar montering av mobiltelefon för bruk vid exempelvis videosamtal och strömmande av video. För användning tillsammans med datorer erbjuder LG StanbyME även trådbundna anslutningsmöjligheter i form av USB och HDMI.

Enheten kan manövreras på olika sätt, däribland med fjärrkontroll eller genom att nyttja dess pekskärm med stöd för gester. LG StanbyME inkluderar också ett unikt användargränssnitt specifikt utvecklat för produkten, för en personligare upplevelse. Likt sin Lifestyle TV-släkting bygger LG StanbyME på en diskret och modern design som valts ut för att smälta in i moderna hemmiljöer. Dess bakstycke är klätt i ett textilmönster i den exklusiva färgen Pure Beige, vilken skänker naturlig värme till produktens omgivning. När LG StanbyME inte nyttjas som en TV kan den istället användas till att förhöja omgivningen genom att visa konstverk, foton eller aktuell tid.

Var bland de första att se den nya Lifestyle TV-serien från LG under CES 2022 genom att besöka www.LG.com/CES2022 den 4 januari, klockan 17:00 CET.

# # #

1 Aktivering av Gallery i läget Line View växlar automatiskt produkten till Full View

2 Plan väggmontering kräver extratillbehör. Avlägsna inkluderat fäste innan montering.

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete belönades LG med Platina-status, den högsta nivån, i EcoVadis hållbarhetsanalys i december 2020. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.