LG premiärvisar världens första IPS-bildskärm för gaming med svarstid på 1ms*

LG premiärvisar världens första IPS-bildskärm för gaming med svarstid på 1ms*

LG Electronics (LG) presenterar sin nya gaming-bildskärm LG UltraGear Nano IPS, världens första IPS-skärm med en svarstid på 1ms, som genom Nano IPS-tekniken ger fenomenal färgåtergivning samt en uppdateringsfrekvens på 144Hz. UltraGear är en dröm som går i uppfyllelse för alla gamers genom extrem snabbhet och fantastisk bildkvalitet som gör det möjligt för användarna att njuta av de mest uppslukande spelupplevelserna någonsin.

Den nya Nano IPS-monitorn är tillgänglig i 38- och 27-tums skärmstorlekar (38GL950G respektive 27GL850) och är den första IPS-skärmen som kan uppnå 1ms Grey-to-Grey (GTG) svarstid. LG:s nya Nano IPS 1ms-monitor har inte vanliga flaskhalsar såsom lägre luminans, flimmer eller inaktiverat Adaptive Sync-stöd, vilket ger en oöverträffad 1ms-upplevelse där övergripande bildprestanda inte har offrats i strävan efter snabb svarstid.

Båda modellerna ger en uppdateringsfrekvens på 144 Hz för en sömlös spelupplevelse och exakt kontroll. De kommer vidare med hög skärmupplösning - 3840 x 1600 (38 tum), 2560 x 1440 (27 tum) och en bred färgskala (DCI-P3 98 procent) för otroligt levande och detaljerad bildåtergivning. Modellen på 38 tum är med dess 21:9-bildförhållande, böjda skärm och i princip ramlösa design utvecklad för att öka spelarens känsla av vara mitt i händelsernas centrum. Skärmen kommer vidare med den uppgraderade Sphere Lighting 2.0 - en uppsättning LED-lampor på baksidan av bildskärmen som ytterligare ökar inlevelsen genom att ändra färg efter vad som återges på skärmen.

UltraGear på 27 tum är G-Sync compatible och stöder HDR10, medan dess större syskon, 38GL950G, kan överklockas till 175Hz och har både inbyggt stöd för NVIDIA® G-Sync® grafikbehandlingsteknik och VESA DisplayHDR 400 för att ge en fantastisk HDR-spelupplevelse, med jämna rörelser utan ”tears” eller ”stuttering”. Båda modellerna kommer dessutom med spelspecifika inställningar som Dynamic Action Sync-läge, Black Stabilizer och Crosshair, vilket garanterar ökad noggrannhet, särskilt i FPS-spel.

LG visar båda modellerna på E3, världens största spelutställning, som äger rum från 11–13 juni i Los Angeles Convention Center i Los Angeles, Kalifornien. LG:s nya UltraGear Nano IPS-spelbildskärmar förväntas finnas tillgängliga hos utvalda återförsäljare från och med juli. Ytterligare information finns på www.lg.com/se.

Model 27GL850 38GL950G
Panel Nano IPS Nano IPS
Storlek 27 tum 37.5 tum
Upplösning QHD (2560 x 1440) UltraWide QHD + (3840 x 1600)
Ljusstyrka 350 nits (typiskt) 450 nits (typiskt)
DCI-P3 98 procent DCI-P3 98 procent
Color Gamut (sRGB 135 procent) (sRGB 135 procent)
Color Bit 1.07B 1.07B
Uppdateringsfrekvens 144Hz 175Hz (O/C)**
Svarstid 1ms GTG 1ms GTG***
HDR HDR10 VESA DisplayHDR™ 400
Adaptive Sync NVIDIA® G-Sync® compatible NVIDIA® G-Sync®
HDMI x 2 x 1
DP x 1 x 1
Hörlurar O O
USB3.0 Hub 1 upp / 2 ner 1 upp / 2 ner
Bakbelysning - Sphere Lighting 2.0

* Testat av UL (Underwriters Laboratories), maj 2019

** Normal : över 144Hz

*** Svarstid på 1ms är endast tillgänglig för inställningar över 144Hz

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en globalt ledande teknologisk innovatör inom hemelektronik, mobilkommunikation och hushållsapparater, med 77 000 anställda som arbetar på 125 platser runt om i världen. LG består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components and B2B - och är en av världens ledande tillverkare av TV, mobiler, luftkonditioneringsapparater, tvättmaskiner och kylskåp. LG hade 2017 en total global försäljning på 55,4 miljarder dollar (61,4 biljoner KRW). För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.