LG PRESENTERAR 2023 ÅRS NYA WEBOS-FUNKTIONER

LG PRESENTERAR 2023 ÅRS NYA WEBOS-FUNKTIONER

Nya webOS 23 erbjuder en mer personlig upplevelse tillsammans med nya funktioner för en användarvänligare upplevelse än någonsin.

STOCKHOLM, den 10 februari 2023 – LG Electronics (LG) introducerar en rad nya webOS-funktioner för 2023 års TV-modeller som avser erbjuda användaren en mer personlig och anpassningsbar upplevelse, och gör det enkelt att justera allt från menyer till bildupplevelse. Detta i kombination med webOS användarprofiler gör det möjligt för samtliga användare av en enhet att få en skräddarsydd upplevelse. Nytt är också tätare integration med 2023 års soundbars, som nu kan styras med hjälp av Quick Menu i webOS. Det gör det möjligt att snabbare komma igång med Dolby Atmos- och DTS:X-ljud och anpassa ljudbilden efter behov.

Snabbvalen i operativsystemets Quick Menu kan numera ordnas fritt efter tycke och smak, och huvudmenyn är mer anpassningsbar än någonsin tidigare med Quick Cards. Quick Cards agerar kortfattat som genvägar till mappar associerade till en specifik aktivitet – exempelvis gaming, produktivitet, sportprogram och musik. Huvudmenyn har i 2023 års menyer färre rader än tidigare, för att göra det enklare att snabbt hitta rätt app eller material.

Nytt i 2023 års upplaga av webOS är också Picture Wizard, möjligheten att snabbt skapa en personligt anpassad bildprofil efter användares personliga tycke och smak. I några enkla steg presenteras användare bilder med olika nivåer av färgmättnad och kontrast, där användaren väljer vilken typ av material denne föredrar. Utifrån dessa skapas bildprofilen Personalized som i sin tur kan associeras med olika appar eller appliceras för allt bildmaterial.

Operativsystemet webOS 23 blir tillgängligt i 2023 års TV-modeller från LG, inklusive OLED G3 och C3, samt produktserierna QNED och Nanocell. Dessa modeller blir tillgängliga i nordisk handel under årets första kvartal.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment är branschledande inom TV- och ljud-lösningar, samt en globalt erkänd aktör för dess innovation och ledarskap inom OLED-TV. LG firar år 2023 10 år som marknadsledande inom OLED-TV med mer användarvänliga och hållbara lösningar för hemunderhållning än någonsin tidigare.

LG åtar sig att förbättra konsumenters liv genom innovativa produktserier likt OLED och QNED Mini LED med Quantum Dot NanoCell-teknik samt ljudlösningar med hållbar design. LG:s hållbarhetsarbete granskas externt av EcoVadis, i vars utvärderingar för 2020 och 2021 LG har erhållit platinum.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.