LG:s nya WashTower bekräftad för Norden

LG:s nya WashTower bekräftad för Norden

Den nya tvättlösningen från LG har en platseffektiv och praktisk design där användaren står i fokusmed hjälp av smarta funktioner, och nu är LG WashTowerTM bekräftad för den nordiskamarknaden, med säljstart under 2023.

WashTowerTM, som presenterades på IFA 2022, är en ny produkt som kombinerar en separattvättmaskin och torktumlare. Genom den gemensamma kontrollpanelen, placerad mellan de bådamaskinerna, kan användaren styra både tvätt- och torktumlare och på ett smidigt sätt hanterainställningar och funktioner.

Platseffektiv, användarvänlig och hållbar
WashTower är en ideal tvättlösning, både för mindre utrymmen som till exempel badrum och för denstora familjens tvättstuga, då det nya tvättornet har en generös kapacitet på hela 13 kg itvättmaskinen och 10 kg i torktumlaren. Den lägre höjden ger enklare åtkomst till tvätten itorktumlaren och underlättar dessutom för en smidigare filterhantering. Både tvättmaskinen ochtorktumlaren har bästa möjliga energiklasser, för en mer hållbar energiförbrukning samt positivaeffekter på hushållets elräkning.

LG har sedan tidigare, för 2022, återigen nått högsta status i EcoVadis hållbarhetsutvärdering, någotsom enbart en procent av de utvärderade företagen uppnår.

Smarta funktioner
Den innovativa WashTower tar användarupplevelsen till nya höjder genom en avancerad tvätteknik.Med hjälp av AI DDTM (Artificial Intelligence Direct DriveTM) kan tvättmaskinen identifiera inte baratvättens vikt utan också tygernas karaktär och därefter applicera det lämpligaste tvättmönstret förvarje tvätt. Genom detta behandlas tvätten skonsammare för att bevara tyger och färger så längesom möjligt. Med Smart PairingTM-funktionen synkroniserar torktumlaren sina inställningar utifråntvättmaskinen.

Om nya WashTowerTM Compact

• Platseffektiv: passar både i stora hushåll och i mindre utrymmen tack vare tvättkapacitetenoch den kompakta designen.

• Användarvänlig och effektiv med AI DD, Smart Pairing och TurboWash

• Sensorer som känner av tyg och vikt för en mer skonsam tvätt

• Energiklass A för tvättmaskinen och A+++ för torktumlaren

• Reptåliga dörrar av härdat glas för en premiumdesign som är gjord för att hålla

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete belönades LG med Platina-status, den högsta nivån, i EcoVadis hållbarhetsanalys i december 2020. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.