LG skapar riktig rymd i 2017 års hemmabioljud med nya soundbars

LG skapar riktig rymd i 2017 års hemmabioljud med nya soundbars

STOCKHOLM, 3 januari, 2017 ― Teknikutvecklingen inom hemmabio-området går i en rasande takt och med den även kvaliteten på tittarupplevelsen. I takt med att tv-apparaterna blir allt tunnare minskar också storleken på de inbyggda högtalarna vilket gör att en soundbar är ett perfekt komplement för att göra ljudet rättvisa. Nu lanserar LG ett unikt utbud av nya soundbars som gör att din tittarupplevelse når nya nivåer med Dolby ATMOS, 4k-ljud och flexibel soundbar som några av nyheterna för 2017.

LG SJ9 – en soundbar av allra högsta klass

Med surround-ljud förhöjer du tittarupplevelsen mångfaldigt. Med nya LG SJ9 får du ännu en dimension i ljudet tack vare Dolby ATMOS-tekniken i kombination med högtalare riktade åt tre olika håll. Utöver de sido- och framåtriktade högtalarna har SJ9 högtalare riktade uppåt vilket möjliggör multidimensionellt ljud som uppfattas även i höjdled. Genom Dolby ATMOS hanteras varje ljudström som enskilda kanaler som kan skickas separat till de olika högtalarna. Allt detta tillsammans gör att LG SJ9 kan beskrivas som ett 5.1.2-system. Givetvis har modellen 4K-pass-through för att behålla bildkvalitet vid uppspelning av 4K-innehåll såväl som en ljudprocessor som skalar upp ljudet.

Slimmad utan att göra avkall på ljudkvalitet

LG SJ8 är den stilrena soundbaren som är speciellt anpassad för att passa tillsammans med även de mest eleganta och slimmade TV-modellerna. Den 38 millimeter höga enheten rymmer ett 4.1-system på hela 300 watt. Sidoriktade högtalare gör att ljudet studsar för en djup och naturlig surround-effekt. Även SJ8 har 4K pass-through.

En flexibel mångsysslare

SJ7 Sound Flex är delbar vilket ger en helt unik lösning i och med att den kan användas som soundbar, främre och bakre högtalare eller som en portabel Bluetooth-högtalare. Med båda delarna ihopsatta som en soundbar får du en 2.1-soundbar på 320 watt. Uppdelad i två separata enheter blir de ett surroundsystem med främre och bakre högtalare på 140 watt vardera. Som portabel Bluetooth-högtalare har SJ7 en uteffekt på 30 watt och en drifttid på fyra timmar via det laddningsbara batteriet.

Adaptive Sound Control för kristallklart tal

Samtliga modeller har LG:s unika röstförstärkningsteknik Adaptive Sound Control. Funktionen analyserar röstnivåer i realtid. När röstnivån ökar så sänks basen automatiskt vilket tar fram ett kristallklart tal. (t.ex. vid nyhetsuppläsning och berättarröst)

Kraftfulla LG LOUDR skapar feststämning

LOUDR är samlingsnamnet på LG:s nya produktfamilj med ljudsystem som har tagits fram för musikskapare och användare som gillar att spela musik på hög volym. De kommer bestyckade med kraftfull uteffekt och funktioner som gör att du skapar partystämning i en handvändning.

Med LG LOUDR CJ98 får du ett portabelt ljudsystem som kan trycka ut hela 3 500 watt. Ett helt batteri med funktioner gör att du kan agera DJ var du än befinner dig. Skapa loopar, synka låtarna och få hela sällskapet att dansa till de senaste hitlåtarna.

LOUDR OJ98 är ett stilrent allt-i-ett-system som tagits fram för att få fart på festen. Det inbyggda Sparkle Lighting-ljuset pulserar i takt med musiken samtidigt som du gasar på med Party Kick Starter-funktionen som låter som en sportbil som varvar motorn. OJ98 är speciellt utvecklad för DJ:s.

Pris och tillgänglighet

Mer information om lanseringsdatum och pris kommer att meddelas närmare lanseringen på den svenska marknaden. För högupplösta bilder, gå till LG:s bildarkiv och skriv modellnamnet eller ”AV2017” i sökrutan till vänster.

LG Electronics på CES 2017

För mer information om LG:s nyheter under CES, se det globala pressrummet på http://www.lgnewsroom.com/ces2017 samt vårt nordiska pressrum http://www.mynewsdesk.com/se/lgnordic.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 83 000 anställda fördelat på 119 kontor runtom i världen. LG uppnådde en global omsättning av 55,91 miljarder USD under 2014. LG består av fyra affärsområden – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution och Vehicle Components – och är en av världens största tillverkare av platt-tv, mobiltelefoner, luftvärmepumpar, tvättmaskiner och kylskåp. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. Den nordiska omsättningen uppgick 2014 till cirka 2.2 miljarder SEK. För mer information besök http://www.lg.com/.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.