LG tilldelas flertalet priser för innovativa produkter under CES 2022

LG tilldelas flertalet priser för innovativa produkter under CES 2022

LG OLED fortsatt fanbärare under en av världens viktigaste teknikmässor

STOCKHOLM, 17 januari, 2022 – LG Electronics samlade under 2022 års upplaga av CES® awards in en rad utmärkelser inom sina olika verksamhetsområden. Sammanlagt vann LG cirka 150 utmärkelser från blandade tidskrifter som närvarade vid den första CES-mässan som blandade fysisk och digital närvaro.

Bland de tyngsta utmärkelserna återfanns 24 stycken CES Innovation Award samt 2022 års CES Editor’s Choice från USA TODAYs testavdelning Reviewed. Publikationen tillkännagav LG som det bolag som vann flest utmärkelser, där produkter som C2-serien OLED TV, bildskärmen DualUp samt S95QR Soundbar ansågs utmärka sig inom innovation, teknik, design och prisvärdhet.

I sin roll som pionjär och global marknadsledare inom OLED-teknik fortsatte LG:s senaste OLED TV-modeller sin dominans på mässgolvet. Serien har sedan sin introduktion skördat stora framgångar på CES, och så även i år då tunga utmärkelser för bildkvalitet och nya storlekar erhölls. LG:s 42 tum stora C2 OLED TV samt den 97 tum stora G2 OLED TV var de stora dragplåstrena och vann utmärkelser från stora tidskrifter så som Business Insider och Mashable. Även The Verge nämnde den nya 42 tum stora C2 OLED TV-modellen i sin Best of CES Awards 2022-summering.

Utmärkelser LG erhållit under CES 2022 i urval:

LG C2 4K OLED TV

• Gear Patrol: The Best Things We've Seen from CES 2022 So Far
  • TWICE: Picks Awards Winners For CES 2022
  • Input Mag: The Must-See Monitors From CES 2022

För mer information om LG:s utmärkelser under CES 2022 och produkter som lanserats under CES, se www.LGnewsroom.com.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment är branschledande inom TV och audiovisuella system samt en globalt ansedd innovatör för dess ledarskap inom OLED-TV som omdefinierar produktkategorin premium-TV. LG åtar sig att förbättra dess kunders liv genom innovativa produkter för hemunderhållning med TV-teknikerna OLED och QNED Mini LED med Quantom Dot NanoCell och dess ljudsystem utvecklade tillsammans med Meridian Audio i täten. För mer nyheter från LG, se www.LGnewsroom.com

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.