LG visar upp hållbara innovationer och smarta hem-lösningar på IFA 2023.

LG visar upp hållbara innovationer och smarta hem-lösningar på IFA 2023.

Berlin, den 31 augusti 2023 - LG Electronics (LG) visar upp en rad hållbara innovationer och smarta hem-lösningar på årets IFA-mässa som hålls den 1–5 september. Årets LG-nyheter på mässan speglar hållbarhet, nytänkande innovation och smidig integration av smart lifestyle-teknik för en enklare vardag.

En grön livsstil

LG:s satsning för en hållbar livsstil står i centrum på IFA 2023 och utställningen "Net-Zero House". Här visas energieffektiva hushållsapparater och hållbara lösningar för en grönare och mer användarvänlig framtid.

En grönare framtid presenteras

Under IFA 2023 presenterar LG sin vision för en hållbar framtid under "Net-Zero House"-flagg. Här återfinns nyskapande lösningar för värmepumpar och energilagringssystem i teknisk spjutspets.

Nytänkande boende: LG Smart Cottage

Upplev LG Smart Cottage, där avancerad VVS-, energi- och smart teknik samspelar för ”a Better Life for All”

Läs mer här

Tänjer på de tekniska gränserna

På IFA presenterar LG också nyskapande produkter. Exempel på vad besökare kan vänta sig är lifestyleskärmen LG StanbyME Go, Universal UP Kit, LG SIGNATURE Washer Dryer och världens första och enda trådlösa TV – LG OLED M3. Samtliga exemplifierar hur teknik kan användas till att skapa både unika upplevelser och en bättre vardag genom mångsidig och genomtänkt design.

Premiär för LG StanbyME Go: Portabel underhållning

LG StanbyME Go är ett tillskott till Lifestyle Screen-serien. Denna 27-tums pekskärm, inrymd i ett elegant hölje med ett integrerat ljudsystem om 20 watt över fyra kanaler, erbjuder nya möjligheter för bärbar underhållning både inom- och utomhus.

LG presenterar: Andra generationens LG SIGNATURE tvättmaskin och torktumlare

LG visar också upp det senaste tillskottet i serien LG SIGNATURE – en ny tvättmaskin med värmepump, på IFA 2023.

Världens första trådlösa OLED-TV – M3

Bevittna världens första trådlösa OLED-TV M3, ett resultat av tidlös design och innovation. Lanseras snart även på den nordiska marknaden.

Läs mer här

Ökad komfort och energieffektivitet med smarta uppkopplade hem

Hem får nya liv med hjälp av ThinQ UP 2.0 och anslutna smarta hem-produkter. Vitvaror går från att vara passiva verktyg i vardagen till att agera anpassningsbara livsstilslösningar. Fokus ligger på personlig anpassning och flexibla prenumerationstjänster för att sätta guldkant på vardagen.

Smartare hem med ThinQ UP 2.0

ThinQ UP 2.0 gör uppkopplade enheter till anpassningsbara livsstilslösningar. ThinQ UP 2.0 berikar användarupplevelser genom att leverera intuitiva smarta funktioner skräddarsydda för individuella behov.

Enkelt uppkopplade vitvaror med HCA Specification 1.0 Integration

LG presenterar stolt branschens första kommersiella implementering av Home Connectivity Alliance's HCA Specification 1.0, som enkelt möjliggör anslutning av produkter från olika märken till smarta hem-plattformen LG ThinQ™.

Läs mer här

Besökare på IFA 2023 kan utforska LG:s produkter och lösningar i montern Hall 18, Messe Berlin, från den 1a till den 5e september 2023.

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete belönades LG med Platina-status, den högsta nivån, i EcoVadis hållbarhetsanalys i december 2020. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.