Gå direkt till innehåll
Nu lanseras LG G7 Fit – som ska ta G-seriens populäraste funktioner till en bredare marknad

Pressmeddelande -

Stockholm, 8 november, 2018 — Med start denna vecka kommer mobiltelefonanvändare i Sverige kunna ta del av LG:s nyaste smartphone, LG G7 Fit. LG G7 Fit, som visades för första gången vid IFA 2018 i Berlin, har tagits fram för de som lägger särskilt stor vikt på kamera, bildskärm och ljudfunktioner, till ett mer konkurrenskraftigt pris jämfört med dagens utbud av LG-telefoner.

Konceptet bakom LG G7 Fit var att erbjuda de mest populära, avancerade funktionerna från LG G7 ThinQ till ett lägre pris. Med samma högkvalitativa och glatta metallram, helt täckt av glas, som LG G7 ThinQ är G7 Fit lika tålig som den ser ut. Den har en IP68-klassificering för damm- och fukttålighet och uppfyller amerikanska militärstandarden MIL STD 810G som en extra bonus.

Telefonen drivs av den beprövade Qualcomm Snapdragon 821 med 4 GB RAM och har upp till 32 GB internminne, vilket gör smarttelefonen kraftfull nog för spel, filmtittande eller musiklyssnande. Telefonen är utrustad med en 6.1-tums QHD+ (3120 x 1440) FullVision-skärm med bildförhållande på19,5:9 och Super Bright Display LCD-teknik, turboladdad med ljusstyrka på till maximalt 1000 nits för synlighet, även under den starkaste sol.

Med AI CAM erbjuds en mängd intelligenta kamerafunktioner som låter LG G7 Fit-ägare välja mellan åtta olika fotograferingslägen, som optimeras av den inbyggda artificiella intelligensen. Om den AI CAM-rekommenderade bilden inte uppfyller användarens förväntningar kan ytterligare alternativ på bildeffekter användas manuellt i efterbehandlingen.

Eftersom LG G7 Fit är framtagen för att leverera LG:s mest avancerade ljudkapacitet i ett enda exceptionellt paket, är det den perfekta prylen för musikälskaren. G7 Fit levererar en otrolig bas tack vare Boombox Speaker såväl som ett virtuellt 3D-ljud med upp till 7.1-kanals ljud med DTS: X 3D surround-ljud. Detta med hjälp av LG:s hyllade 32-bitars Hi-Fi Quad DAC för högkvalitativt ljud när det kombineras med hörlurar med hög kvalitet.

Pris och tillgänglighet

Säljstart i november 2018. Cirkapris: 3 999 kronor.

Tekniska specifikationer: *

• Chipset: Qualcomm® Snapdragon™ 821 (2,35GHz Octa Core)
  • Bildskärm: 6.1-tums QHD + 19.5: 9 FullVision Super Bright Display (3120 x 1440)
  • Minne: 4GB RAM / 32GB / MicroSD (upp till 2TB)
  • Kamera:

- Bak: 16MP Standardvinkel (F2.2 / 76 °)

- Front: 8MP vidvinkel (F1.9 / 80 °)

• Batteri: 3000mAh
  • Operativsystem: Android 8.1 Oreo
  • Storlek: 153,2 x 71,9 x 7,9 mm
  • Vikt: 158g
  • Nätverk: 4G / 3G / 2G
  • Anslutningar: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 4.2 BLE / NFC / USB Type-C 2.0 (3.1 kompatibel)
  • Färg: New Aurora Black
  • Övrigt: Ny andra skärm / AI CAM / Boombox-högtalare / Google Lens / QLens / 32-bitars Hi-Fi Quad DAC / DTS: X 3D Surround Sound / IP68 Vatten- och dammresistans / HDR10 / Ansiktsigenkänning / Fingeravtryckssensor / Qualcomm Quick Charge ™ 3.0 / MIL-STD 810G-kompatibel / FM-radio

* Specifikationer, funktioner och tillbehör kan variera beroende på marknad.

Om LG Electronics Mobile Communications

LG Electronics Mobile Communications Company är ett globalt ledande företag inom mobil kommunikation. Genom avancerad teknik och innovativ design skapar företaget produkter som ger en bättre livsstil för konsumenter världen över via en komplett smartphone-upplevelse. Genom att kontinuerligt utveckla konkurrenskraftig teknik inom områdena skärm, kameraoptik, ljud och batteri skapar LG telefoner och bärbara datorer som passar ett brett spektrum av konsumenters livsstilar över hela världen. LG strävar mot en mobilupplevelse som sträcker sig utanför den traditionella smartphonen. För mer information, besök www.LG.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.