Gå direkt till innehåll
Rena kläder genom färre antal tvättar: en mer hållbar lösning som är både ekonomisk och tidseffektiv

Pressmeddelande -

Det kan kännas som att tvätthögen ibland bara växer och växer, samtidigt som man spenderar ändlösa timmar i tvättstugan. Det tvättas, torkas, stryks, viks och därefter ska processen göras om igen några dagar senare – det hela resulterar i slitna kläder, hög elräkning och mindre tid till att göra det man faktiskt tycker om. LG har i ångvårdsskåpet Styler kombinerat ånga med en smart och funktionell design, för att förenkla vardagssysslor och minska slitaget på kläderna - allt som krävs är att hänga in kläderna i skåpet och trycka på start.

Att tvätta plagg efter varje användning resulterar snabbt i slitna kläder och mycket tid i tvättstugan, men trots det kan det ibland kännas nödvändigt med en uppfräschning. Ett ångvårdsskåp kan vara lösningen på problemet; med hjälp av ånga och vibrerande galgar fräschar det upp och tar bort dålig lukt. Ångan hjälper också till att reducera både veck och allergener. En skonsam lösning som resulterar i fräscha och torra kläder med mindre skrynklor – utan tvättmaskinens hjälp.

Ångvårdsskåpet LG Styler, har många fördelar som kan underlätta en stundvis stressig vardag. Den är framtagen med ett hållbarhetstänk och gör det möjligt för konsumenten att reducera antalet tvättar i maskin, samt att dra ner på besök till kemtvätten. Ångvårdsskåpet kräver inte några tvätt- eller sköljmedel utan endast vatten och använder betydligt mindre el än ett tvättprogram, och endast en bråkdel av vattenförbrukningen.

Tre tips för att kläderna ska hålla längre:

Använd klädvårdsrulle: För att undvika dammiga, håriga och luddiga kläder kan det vara en bra ide att ha en klädvårdsrulle liggandes i hallen eller garderoben. Genom att kontinuerligt rulla bort smuts och ludd från kläderna, förblir de rena längre och det går att undvika tvättmaskinen i större utsträckning.

Var försiktig med kemikalier: Vissa kemikalier kan orsaka fläckar eller bleka kläderna, se till att vara försiktig med användning av produkter som parfymer, deodoranter, hårspray och liknande - eftersom de kan skada plaggen.

Använd en ullkam: För att fräscha upp textilier i ull och undvika noppriga plagg kan en ullkam enkelt hjälpa till att hålla kläderna fina längre.

Genom att undvika att tvätta plagg i tvättmaskinen som inte är direkt smutsiga, minskar antalet tvättar och därmed även energi- och vattenförbrukningen samt slitaget på kläderna, vilket resulterar i en mer hållbar livsstil både ekonomiskt och miljömässigt. Stylern fungerar även utmärkt för mer ömtåliga plagg som annars kräver specialbehandling eller kemtvätt. En helhetslösning och perfekt komplement till tvättstugan, som med dess inbyggda vattentank och snygga design kan placeras i princip vart som helst - i hallen, sovrummet eller i en walk-in closet.

Stylern finns tillgänglig hos större återförsäljare samt inom kort på LG:s hemsida.

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete belönades LG med Platina-status, den högsta nivån, i EcoVadis hållbarhetsanalys i december 2020. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.