TV4 Play Premium i 6 månader på köpet med Optimus G

TV4 Play Premium i 6 månader på köpet med Optimus G

Stockholm, 5 mars, 2013 – LG Optimus G har nu äntligen börjat säljas i Sverige och har fått ett varmt mottagande av marknaden. Optimus G är en högklassig 4G-smartphone med några de bästa specifikationerna som går att finna, och det till ett väldigt konkurrenskraftigt pris. I en ny kampanj erbjuder LG nu dessutom alla som köper Optimus G ett kostnadsfritt 6-månaders abonnemang på TV4 Play Premium till ett värde av 594 kr.*

– Nu har vi lanserat marknadens bästa 4G-smartphone med förstklassig hårdvara till ett överraskande bra pris. För att användarna till fullo ska kunna dra nytta av den fantastiska 4,7-tumsskärmen och hastigheten i 4G-nätet är vi glada att kunna erbjuda riktigt bra innehåll på köpet i form av sex månaders kostnadsfritt TV4 Play Premium till dem som väljer LG Optimus G, säger Peter Lundkvist, nordisk marknadschef för mobiltelefoner på LG Electronics.

I TV4 Play Premium kan användaren bland annat se populära svenska och utländska serier on demand, se TV direkt från elva kanaler inklusive TV4, Sjuan, TV4 Film och TV4 Fakta, titta på livesport från TV4, TV4 Sport och TV4 Sport Xtra och njuta av hela säsonger av TV4:s egna program när och var som helst.

För att förenkla för användarna finns appen förinstallerad på den svenska versionen av LG Optimus G och det är enkelt att komma igång. Den som vill utnyttja erbjudandet SMS:ar in sitt 15-siffriga IMEI-nummer som finns på kartongen till nummer 0730-12 20 22. Man får då ett SMS tillbaka med en unik kampanjkod som kan användas på kampanjsidan www.tv4play.se/kampanj/lg. Med uppgifterna från TV4-sidan loggar man sedan in i TV4 Play-appen på sin LG Optimus G.

Högupplösta bilder och tekniska specifikationer
För högupplösta produktbilder, gå till LG:s bildarkiv och skriv modellnamnet ”E975” eller ”TV4” i sökrutan till höger.

* Kampanjen pågår fram till och med 1 september och gäller alla konsumenter i Sverige som har köpt eller kommer att köpa en Optimus G. Antalet kampanjkoder är begränsat. Mer information på kampanjsajten.

För mer information, vänligen kontakta:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

Peter Lundkvist
Nordisk marknadschef
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 109 73 38
E-post: peter.lundkvist@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation. Via 117 bolag världen över uppnådde LG en global omsättning av 49 miljarder USD under 2011. LG består av fyra affärsområden – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, and Air Conditioning & Energy Solutions – och är en av världens största tillverkare av platt-tv, mobiltelefoner, luftvärmepumpar, tvättmaskiner och kylskåp. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. Den nordiska omsättningen uppgick 2011 till drygt 2 miljarder SEK. För mer information besök www.lg.com.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company är ett globalt ledande företag inom mobil kommunikation. Genom avancerad teknik och innovativ design skapar företaget produkter som skapar en bättre livsstil för konsumenter världen över via en komplett smartphone-upplevelse. Som ett ledande företag inom 4G Long Term Evolution (LTE) fortsätter LG sitt engagemang för att skapa banbrytande LTE-teknik och möta konsumenternas behov genom differentierade LTE-produkter av högsta kvalitet, som baseras på företagets stora innehav av LTE-patent och tekniskt kunnande.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.