Vardagsrumsnyheter från LG

Vardagsrumsnyheter från LG

Nu erbjuder LG svenska konsumenter att njuta av 3D hemma i vardagsrumssoffan med världens första kommersiella 3D-TV. LG:s två modeller, LX950N och  LX650N finns i storlekarna 42-55 tum och är utrustade med teknik som gör att bilden blir naturlig, knivskarp och flimmerfri, även i scener med snabba rörelser. Och givetvis medföljer ett par 3D-glasögon för 3D-funktion. 3D-TV:n kommer att finnas tillgänglig i början av maj till ett pris på cirka 30000 kr.

LG:s nya Infinia-serie med Full LED och plasma-TV-apparater har en minimalistisk och stilren design, en i det närmaste osynlig ram och dolda högtalare. Samtliga produkter erbjuder trådlös kommunikation som minskar antalet sladdar i vardagsrummet. I serien finns TV-apparater som är mellan 32 och 55 tum stora och som endast är strax över 2 cm tjocka. Serien finns tillgänglig i butik i början av april till priser mellan 13000 och 20000 kr.

Världens största OLED-TV för kommersiellt bruk, LG EL950N, med framtidens teknik ger med ännu högre upplösning som ger oslagbar bildkvalitet med knivskarp skärpa, livligare färger och en svärta som verkligen är svart. TV-skärmen i sig är extremt tunn och lätt och den har diskreta högtalare som sitter dolda bakom ramen och ett smidigt utfällbart ställ som gör den enkel att placera. TV:n finns tillgänglig i början av april till ett pris på 17995 kr.

För ännu mer biokänsla erbjuder LG hemmabiosystemet HB965TZ med ljud och bild i HD-kvalitet. Ljudet har som tidigare utvecklats i samarbete med ljudgurun Mark Levinson för att garantera bästa kvalitet. Systemet kan även integreras med iPod och iPhone och har ett omfattande stöd för olika mediefiler. Systemet kommer att finnas tillgängligt i april till ett pris av 7995 kr.

Den nya Blu-ray-spelaren HR500 har inbyggd digitalbox och hårddisk. Spela in det program som du önskar, så sparas det automatiskt på hårddisken på 250 GB, stor nog att rymma cirka 125 filmer. Med Live recording går det att pausa i en film och att spola i ett program som redan börjat. Blu-ray-spelaren skapar även nytt liv i DVD-samlingen, då DVD-filmerna får en upplösning som ligger nära Full HD-kvalitet. Spelaren kommer att finnas tillgänglig i augusti till ett pris på 4495 kr.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 84 000 anställda i 115 bolag, inklusive 84 dotterbolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2008 till 44,7 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions och Mobile Communications. LG Electronics är också världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lge.com.

LG Home Entertainment Company (HE) är en framstående global tillverkare av plattskärmar och audio- och videoprodukter för såväl hemmabruk som för professionella användare. LG HE omfattar bland annat LCD- och plasma-tv, hemmabiosystem, Blu-ray-spelare, ljudkomponenter, videospelare och plasmaskärmar. LG strävar alltid efter att föra teknologin framåt för att kunna förbättra möjligheterna till underhållning i hemmet och har fokus på att utveckla produkter med smarta funktioner och stilren design.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.