​Edholm (FP): En strategi för fler kommunala bolag i ytterstaden behövs

​Edholm (FP): En strategi för fler kommunala bolag i ytterstaden behövs

I förra veckan kom beskedet att det kommunala IT-bolagets Stokabs planerade flytt till Kista har ställts in. Nu kräver Folkpartiet att staden tar fram en strategi för hur fler kommunala bolag ska kunna flytta till ytterstaden. Vid Stockholms Stadshus AB:s sammanträde idag 23/3 lägger Lotta Edholm (FP) en skrivelse där koncernstyrelsen föreslås få i uppdrag att ta fram en strategi för hur fler bolagsflyttar kan genomföras.

-   Den rödgrönrosa ”prat-majoriteten” lägger miljoner på ett demokrati- och ytterstadsråd, men när de verkligen haft chansen har de hittills vägrat använda sin makt för att skapa fler arbetsplatser i ytterstaden, säger Lotta Edholm (FP), oppositionsborgarråd.

-   Nu gäller det för Karin Wanngård att i handling visa att majoriteten tycker att Stockholms ytterstad är en attraktiv lokalisering för stora bolag, säger Lotta Edholm (FP), oppositionsborgarråd.

Skrivelsen bifogas som pdf.

Presskontakt: Malin Hasselblad, 076-122 93 53.