Lotta Edholm (FP)

pressansvarig

Tid: Måndagen den 26 maj kl 11:00
Plats: Sollidenscenen, Skansen

Skolborgarrådet Lotta Edholm (FP) inviger Barn och böcker och delar ut priser till vinnande skolklasser i tävlingen En bok i världsklass. Bredängsskolan står för underhållningen på Sollidenscenen från kl 11:00.

Se hela programmet här.

Fakta

Barn och böcker är ett samarbete mellan Stockholms stads utbildningsförvaltning, Stockholms stadsbibliotek, Stiftelsen Skansen och Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne (ALMA).

”En bok i världsklass” har till syfte att locka elever och lärare till läsning av litteratur från hela världen. De deltagande skolorna har lämnat in var sitt bidrag där de tolkar temat ”Nya världar” i ord och bild.

Där finns också en utställning om Barbro Lindgren, årets mottagare av Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne. Dessutom berättelser från världens alla hörn, zoologiska och litterära vandringar, lekar från förr och en rad andra aktiviteter med anknytning till böcker och berättande. De vinnande bidragen i tävlingen ”En bok i världsklass” från Stockholms stads grundskolor ställs ut i Bragehallen.