Liberala ungdomsförbundet Väst: - Polisen prioriterar fel

Idag gjorde polisen ett tillslag mot fildelningssajten "The Pirate Bay" och dess servrar. Femtio poliser deltog och tre personer togs till förhör. Allt på luddiga grunder och efter en anmälan av branchorganisationen Antipiratbyrån. – Medan många tjejer väntar på att våldtäktsmän skall fångas och fällas, sitter polisen och dricker kaffe och väntar på att ynglingar skall ladda ner filer på nätet, allt på order av Bodström, säger Johanna Nylander, andra vice ordförande i Liberala ungdomsförbundet Väst med fildelningsansvar. – Inte konstigt att folk tappar tilltron till polis och till politiker när sådana här tillslag får ske. Att organisera hela FEMTIO poliser till en sån här sak kan inte kallas för någonting annat än resursslöseri, fortsätter Johanna Nylander. Har inte dessa femtio poliser någonting viktigare att göra? – Polisen verkar ha lösa grunder, köpa antipiratbyråns anmälan rakt av, och inte inse att det finns en stor del fildelning som är helt laglig, men som använder sig av samma spridningsmedel. Det luktar teknikfientlighet och okunnighet över hela tillslaget, avslutar Johanna Nylander. Presskontakt Stein Ramstad Distriktsombudsman, Liberala ungdomsförbundet Väst Mobil: 0703-67 47 65 Email: stein@liberal.se Johanna Nylander 2:vice distriktsordförande, Liberala ungdomsförbundet Väst Mobil: 0703-04 78 41 Email: johanna@liberal.se