Maria Wetterstrand vill att fler ska gå på bidrag!

Presskontakt: Per Jodenius Pressekreterare Tele: 08-410 242 30 Mobil: 0708-54 90 30 E-post: per.jodenius@liberal.se Torsdag 4 maj, 2006 Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand föreslår idag att antalet Friår ska öka under den kommande mandatperioden. – Ena dagen är det plusjobb, andra dagen är det friår och tredje dagen finns ingen arbetslöshet. Aldrig tidigare har en regering och dess stödpartier gjort så lite för att riktiga jobb på den ordinarie arbetsmarknaden ska kunna skapas, kommenterar Fredrik Malm, ordförande i Liberala ungdomsförbundet. – Friårsreformen har hittills inneburit att vänstern har rekryterat 14 000 nya bidragstagare. Detta tycker Maria Wetterstrand är alldeles för lite. Hon vill att fler ska leva på bidrag. Det är ett bedrövligt synsätt som gör det ännu svårare för unga människor att gå jobb, avslutar Fredrik Malm. Pressbilder på Fredrik Malm finns på www.luf.se/fredrik