Slutat navigera med köttkompassen, Jochen?

I måndagens avsnitt av SVTs program Folkvald berättades det om fetischklubbar i Göteborg som vägras alkoholtillstånd. Situationen liknar det som nyligen hände i Stockholm när gayklubben Patricia fick sitt alkoholtillstånd indraget och som Liberala ungdomsförbundet reagerade kraftigt mot. - Jag tycker att det är väldigt bra att tillståndsmyndigheternas verksamhet granskas på det här sättet, säger Johnny Foglander, 1:e vice ordförande i Liberala ungdomsförbundet Väst. Det är oacceptabelt att moralpaniken sprider sig bland politiker och tjänstemän med följden att man slår ner på alla aktiviteter och minoriteter som inte passar in i majoritetens A4-ram, fortsätter Foglander. Med i programmet Folkvald var även Jochen Schützdeller, 2:e vice ordförande i stadsdelsnämnd Centrum i Göteborg. Förutom detta uppdrag har Jochen även titeln som före detta Robinson-deltagare. - Att höra Jochen Schützdeller försvara beslutet att vuxna människor klädda i annorlunda kläder är olämpliga att förtära alkohol på privata klubbar känns helt absurt. Har man suttit i trasor på en ö och i nationell TV berättat att ”det rycker i baguetten” borde man knappast vara den första att döma andras människors livsval, avslutar Johnny Foglander Pressbilder på Johnny Foglander finns på www.luf.se/vast Presskontakt: Stein Ramstad ombudsman Liberala Ungdomsförbundet Mobil: 0703-67 47 65 Johnny Foglander 1:e vice ordförande Liberala ungdomsförbundet Väst Mobil: 0736-28 27 56