Lucka 6, Libris julkalender 2015

Lucka 6, Libris julkalender 2015

I lucka 6 hittar vi Royne Mercurios tips på bra julläsning: Möt mig som jag är av Thérèse Eriksson.

"Jag vill lyfta fram Thérèse Erikssons bok Möt mig som jag är. Det är en oerhört viktig bok om självskadebeteende. Allt fler unga skadar sig själva och det finns mycket bra professionell hjälp att få. Men som vanlig medmänniska kan man också fylla en viktig roll, samtidigt som man lätt kan känna stor osäkerhet på hur man stöttar någon på ett bra sätt. Med egen erfarenhet i botten förklarar Thérèse på ett enkelt sätt vad självskadebeteende är och hur man som vuxen kan hjälpa unga som mår dåligt. Boken är riktad till ett kyrkligt sammanhang, men passar alla som vill lära sig mer och bli tryggare i mötet med självskadebeteende. Sa jag att det är en viktig bok...?”

Läs mer om Thérèse Erikssons bok Möt mig som jag är här

Läs mer om Royne Mercurios bok Herregud & Co här