På tal om tro – Tomas Sjödin och Liselotte J Andersson till Skara

På tal om tro – Tomas Sjödin och Liselotte J Andersson till Skara

Lördagen den 7 september besöker författarna och föreläsarna Tomas Sjödin och Liselotte J Andersson och ärkebiskopen Åke Bonnier Skara domkyrka.

Samtalet om tro pågår ständigt. Livet är för stort att greppa för var och en. Vi behöver samvaro, samverkan och samspråk om tro.

Människan har alltid byggt tempel, kyrkor och katedraler som en manifestation av livets storhet. Lika viktiga är de inre platser vi bygger, om än trevande.

Idag söker sig samtalet om tro ut på nya, spännande djup. Människans eviga frågor känns igen, men varje tid söker sina svar och former. Samtalet står i centrum på domkyrkans dag i Skara.