Jaktlund gästtwittrar på @librissverige

Jaktlund gästtwittrar på @librissverige

Från och med idag, måndag, och fem dagar framöver kommer journalisten och författaren Carl-Henric Jaktlund att gästtwittra på Libris förlags twitterkonto, @librissverige. Carl-Henric har på Libris förlag gett ut boken Vägen är smal men livet är brett och kommer fritt dela sina tankar och funderingar med Libris följare på twitter.

– Vi får se vad som blir skrivet, stunden och ingivelsen får leda. Men förhoppningsvis blir det såväl intressant som givande för både mig och följarna, säger Carl-Henric.

Libris jobbar för att hela tiden utveckla sin kommunikation med sina läsare. Att med jämna mellanrum ha författare och medarbetare som gästtwittrar är en del av detta arbete.

– Vi jobbar aktivt med att föra en dialog med våra följare i sociala medier. Att ta in författare och medarbetare för att gästtwittra är en del av detta arbete, säger Vilhelm Hanzén, PR- och kommunikationsansvarig på Libris förlag.

Libris twitterkonto hittas på www.twitter.com/librissverige