Jenny Berggren i Så mycket bättre

Jenny Berggren i Så mycket bättre

Nästa vecka har Så mycket bättre premiär i TV4. En av årets huvudpersoner är den tidigare Ace of Base-medlemmen Jenny Berggren, numera soloartist.

”Långsamt får jag vara med om varje medverkandes liv likt en avsmakningsmeny: En bit barndom serverat med en djup lärdom och till det ett knippe frågor ibland avrundat med tårar av smärta men oftast av glädje. Och tacksamhet.
      Min historia är en måltid som alla andras här vid bordet. Jag funderar tyst för mig själv hur mina medresenärers sköna närvaro och milda blickar över den vackra dukningen skall komma igenom i höstens TV-ruta? Kan den det?”
     - ur Jenny Berggrens självbiografi Vinna hela världen

Avsnittet med Jennys egen dag sänds lördagen den 7 november.

I samband med medverkan släpps Jennys självbiografiska bok Vinna hela världen i en nyutgåva, där hon bland annat har skrivit ett nytt kapitel om sin medverkan i Så mycket bättre.

Jenny Berggren är sångerska, låtskrivare och föreläsare. Hon började sin bana som sångerska tillsammans med sina syskon, och i början av 1990-talet bildade de tillsammans med Ulf Ekberg gruppen Ace of Base, som fick ett stort internationellt genombrott och kom att bli en av Sveriges största musikexporter genom tiderna. Deras första skiva är väldens hittills mest sålda debutalbum med sina 23 miljoner exemplar och den toppade listorna i 16 länder.

Jennys tolkningar: Niklas Strömstedt (17 oktober), Sven-Bertil Taube (24 oktober), Miriam Bryant (31 oktober), Ison & Fille (14 november), Andreas Kleerup (21 november) och Lisa Nilsson (28 november).

För mer information och intervjuer, kontakta:
Vilhelm Hanzén, PR och kommunikation,
vilhelm.hanzen@libris.se - 076-503 84 10