Johan Östman ny försäljningsansvarig på Libris förlag

Johan Östman ny försäljningsansvarig på Libris förlag

Vi på Libris förlag är så stolta och glada över att få välkomna Johan Östman som ny försäljningsansvarig. Johan började sin tjänst på Libris den 7 augusti och kommer att ansvara för all vår försäljning.

– Med Johan får förlaget en kompetent och driven kollega med stort intresse för innehåll, och som delar vår vision att sprida livsmod, livsmening och livskunskap, säger Jennie Sjöström, förlagschef och VD.

Johan Östman kommer närmast från en tjänst som säljande VD på Böwe Systec Nordic. Han har en utbildning från Umeå Universitet som Bachelor of Business Administration (B.B.A), International Marketing och han har en lång arbetslivserfarenhet från företag som t ex. Xerox, Canon och Lyreco där han bland annat arbetat som produktchef, försäljningschef och marknadschef.

– Detta blir en spännande och utmanande tjänst inom en ny bransch! Jag ser verkligen framemot att jobba på Libris förlag och bidra till deras utveckling, säger Johan Östman

För frågor kontakta jennie.sjostrom@libris.se

Bokförlaget Libris grundades 1952, men verksamheten har pågått sedan 1910-talet. Vår utgivning omfattar skönlitteratur och facklitteratur, och kännetecknas av vår kvalitet och fokus på existentiella frågor. Vi ger ut fackböcker inom samhälle, psykologi och teologi.

Vår vision är att ge ut böcker som ger livsmod, livsmening och livskunskap.