Jonas Gardell och Lena Helgesson till Internationella CP-dagen

Jonas Gardell och Lena Helgesson till Internationella CP-dagen

Kom och fira Internationella CP-dagen med oss!

Onsdagen den 7 oktober firas Internationella CP-dagen i hela världen. Dagen är ett stort internationellt projekt med syfte att förändra situationen för och hylla de människor som lever med Cerebral Pares och deras familjer.

I Sverige kommer bland annat Jonas Gardell och Lena Helgesson att tala när dagen uppmärksammas på Radisson Blu i Solna, Stockholm. Bakom dagen står Svenska CP-föreningen, Libris förlag och Misa kompetens.

När: 7 oktober 2015, kl. 13.30-16.00
Var: Radisson Blu Royal Park Hotel, Försundaviks allé 15, Solna
Anmälan: Dagen är gratis, men antalet platser är begränsade. Därför krävs anmälan till press@libris.se senast måndagen den 5 oktober för deltagare och tisdagen den 6 oktober för press.

Medverkande under dagen:
Jonas Gardell, författare, artist och personen bakom musikalen Livet är en schlager
Lena Helgesson, författare till boken CP-barnet – Kampen. Sorgen. Glädjen.
Emelie Felderman, vice ordförande i Svenska CP-föreningen
Natalie Chanise Ahlgren, ”Nattis” i This is how I roll
Erik Nyström, boxningsinstruktör och inspiratör
Viktor Johansson, musiker och CP-ambassadör

I över 50 länder firas World CP Day (WCPD) den första onsdagen i oktober varje år och alla arbetar för samma mål – att lyfta diagnosen CP. Att synliggöra dem som lever med cp-skador och på så vis förbättra livsvillkoren för dem som behöver det allra mest.

Mer information om World Cerebral Palsy Day finns här: www.worldcpday.org

För mer information, kontakta:
Vilhelm Hanzén, PR och kommunikation
Vilhelm.hanzen@libris.se 076-503 84 10