​Patricia Tudor-Sandahl framröstad till Vinterpratare i Sveriges Radio – utvald av allmänheten

Patricia Tudor-Sandahl har av Sveriges Radios lyssnare röstats fram till en av årets Vinterpratare – jul- och nyårsveckornas motsvarighet till Sommarpratarna. De som har deltagit i omröstningen har haft alla nu levande sommarvärdar att välja bland.

Patricia är aktuell med boken Mer levande med åren och har tidigare både sommar- och vinterpratat.

Programmet sänds i Sveriges Radio P1 den 30 december klockan 13.00.

Patricia Tudor-Sandahl är leg. psykolog, leg. psykoterapeut och författare. Under sitt arbetsliv var Patricia verksam som bland annat universitetslektor i psykologi vid Socialhögskolan i Stockholm och rektor för Stockholms Akademis Psykoterapiutbildning (SAPU). Hon har skrivit flera böcker, varav den senaste, Mer levande med åren, utkom i september.

Övriga Vintervärdar är:
Kattis Ahlström, Ulf Danielsson, Lisa Nilsson, Johannes Anyuru, Claes Elfsberg, Olof Wretling och Zinat Pirzadeh.

Läs mer om Patricia Tudor-Sandahls senaste bok i bifogat pressmeddelande.